Business Hi-Tech

Alin Şerban, tazz by eMag: 500.000 de români îşi comandă în fiecare lună mâncare prin tazz. Valoarea medie a comenzii este de 75 de lei

Alin Şerban, tazz by eMag: 500.000 de români îşi comandă în fiecare lună mâncare prin tazz. Valoarea medie a comenzii este de 75 de lei

Autor: Adelina Mihai

24.09.2021, 09:41 7005
  • Peste 1,7 milioane de utilizatori români au instalat aplicaţia tazz by eMag din 2019 până în prezent
  • 500.000 de români comandă, lunar, mâncare prin aplicaţie
  • Kebab-ul, apa plată şi burgerii sunt cele mai populare comenzi prin Tazz
 

Mai mult de 1,7 milioane de utilizatori români şi-au instalat aplicaţia de food delivery Tazz by eMag în ultimii doi ani, iar 500.000 dintre aceştia comandă, lunar, produse prin această aplicaţie, potrivit lui Alin Şerban, CEO al tazz by eMag.

”La nivel de comandă medie, în categoria de restaurante se consumă în valoare de 75 de lei. Pe partea de groceries, valoarea medie a comenzii este aproape dublă - de aproximativ 140 de lei. În ceea ce priveşte bacşişul, cei care decid să recompenseze livratorii pentru o experienţă foarte bună aleg, de obicei, una dintre sumele prestabilite din aplicaţie: 3, 5 sau 10 lei”, a spus Alin Şerban.

Legat de preferinţele ”locale” ale utilizatorilor, CEO-ul tazz spune că există o legătură strânsă între topul restaurantelor foarte apreciate local şi topul restaurantelor de la care se fac comenzile prin aplicaţie.

”Noi ne-am propus încă de la bun început să aducem pe tazz, în fiecare oraş în care suntem prezenţi, fix acele mâncăruri care sunt faimoase printre localnici, iar asta ne-a ajutat să atragem mulţi clienţi noi. La nivel naţional, dacă vorbim de un top al produselor populare pe tazz, kebab-ul, apa plată la 2 litri şi burgerii sunt printre cele mai comandate.”

Cea mai nouă funcţionalitate a aplicaţiei tazz este cea a comenzii de grup, creată ca urmare a nevoii clienţilor de a comanda împreună cu familia sau prietenii, respectiv de a-şi calcula fiecare contribuţia mai uşor.

”Astfel, dacă iniţiezi o comandă de grup pe tazz, fiecare participant poate să-şi pună singur în coş ce-şi doreşte, să-şi plătească separat prin opţiunea de split payment, iar la final se face o singură livrare pentru tot grupul.”

Totodată, compania caută metode prin care aduce  experienţe noi clienţilor, cum ar fi introducerea a plăţii cu tichete valorice Edenred, evenimente cu bucătari şi bloggeri culinari în restaurantele din toată ţara, livrări în cadrul festivalurilor de muzică şi film sau lansări de preparate noi.

În ceea ce priveşte modul prin care antreprenorii din domeniul restaurantelor se pot înscrie pe aplicaţia de food delivery, Alin Şerban spune că tazz are o echipă dedicată pentru a-i ajuta pe antreprenori să-şi deschidă un restaurant sau un magazin în aplicaţie, care oferă consultanţă în arii precum fotografierea preparatelor, alegerea meniului, setarea preţurilor sau încărcarea conţinutului în aplicaţie. 

”Pe partea de promovare, primul lucru pe care îl poate face este să trateze cu maximă seriozitate felul în care se prezintă clientului: să aibă poze de calitate pentru toate preparatele, să aibă descrieri complete şi preţuri corecte. De asemenea, e important să urmărească îndeaproape review-urile lăsate de clienţi şi să acţioneze în funcţie de asta. Mai departe, noi le stăm la dispoziţie cu proiecte comerciale care să-i ajute să vândă mai mult: discounturi în aplicaţie, evenimente de gătit, campanii tematice de sezon. Cât timp sunt deschişi să depună efort în promovarea online, noi le venim în întâmpinare cu multe soluţii”.

Industria de food delivery a fost una dintre cele mai câştigate industrii în perioada pandemiei, când sute de mii de angajaţi din corporaţii şi-au mutat birourile acasă, iar comenzile online au crescut semnificativ. Potrivit unor estimări ai jucătorilor din industrie, piaţa de food delivery pe plan local va ajunge în următorii doi ani la nivelul de 1 miliard de euro. Cele mai mari companii de livrări din România sunt Glovo, Bringo, Tazz by eMAG şi FoodPanda, care au adunat anul trecut afaceri de aproape 240 de milioane de lei (aproape 50 mil. euro), potrivit unei analize a ZF.

AFACERI DE LA ZERO