Circa 10% din vânzările online ale retailerului Altex, specializat în comercializarea de produse elctro-IT, sunt generate de achiziţiile realizate de pe dispozitive mobile, în timp ce traficul realizat de pe telefonul mobil sau tabletă este mult mai mare, apropiindu-se de 50%, potrivit reprezentanţilor grupului.
„Achiziţiile realizate de pe mobil reprezintă circa 10% din vânzările online. În ceea ce priveşte traficul înregistrat de pe dispozitivele mobile, acesta se îndreaptă spre o pondere de 50% în total trafic înregistrat pe platforma online, iar la începutul anului se situa la 30%“, a spus Diana Brăguţă performance marketing manager în cadrul grupului Altex.
Cumpărăturile realizate de pe dispozitive mobile încep să genereze venituri semnificative pentru retaileri în condiţiile în care rata de penetrare a smartphone-urilor în rândul populaţiei de peste 16 ani din România a trecut de 70%, potrivit unui studiu realizat de compania americană Google. Conform acestuia, 11% din românii de peste 16 ani care utilizează internetul au cumpărat un laptop de pe smartphone.
În prezent, circa 20% din veniturile totale ale lanţului Altex, care are o reţea de peste 40 de magazine la nivel naţional, sunt generate de vânzările realizate prin intermediul platformei de comerţ electronic. Ponderea s-a păstrat deocamdată la nivelul anului trecut, când vânzările online s-au situat la peste 85 milioane euro din totalul veniturilor înregistrate de grupul Altex, care include atât lanţul de retail cu acelaşi nume, cât şi magazinele Media Galaxy. Acesta a înregistrat în 2015 afaceri totale de 433 milioane euro.