Altex, cel mai mare jucător de piaţa locală de retail electro-IT, cu afaceri de 433 de milioane de euro anul trecut, estimează că va depăşi în acest an un rulaj de o jumătate de miliard de euro, pe fondul avansului înregistrat de consum dar şi al dispariţiei de pe piaţă a rivalilor de la Domo.
„Estimarea că vom depăşi un business de 500 de milioane euro rămâne în picioare. În cazul Altex şi Media Galaxy, această creştere este determinată de creşterea organică a pieţei, de un număr mai mare de magazine şi, nu în ultimul rând, de faptul că avem un jucător mai puţin în piaţă“, a declarat pentru ZF Dan Ostahie, CEO şi proprietar al grupului.
Piaţa de echipamente electro-IT, cu o valoare de aproape 2,3 miliarde de euro anul trecut, a crescut în primul trimestru şi va avea o evoluţie pozitivă şi la nivelul întregului am, pe fondul revenirii consumului.
„Piaţa electro-IT a crescut cu aproximativ 15% în primul trimestru, iar în aprilie creşterea este de aproximativ 10% faţă de anul trecut. Pe măsură ce ne îndepărtăm de începutul de an, păstrăm creşterea, dar rata este atenuată. Creşterea a fost mai puternică în prima parte, când impactul TVA a fost mai vizibil, mai evident, şi cred că până la finele anului vom avea o creştere agregată a pieţei de peste 10%“.