Business Hi-Tech

Amazon va ataca rivalii chinezi Temu şi Shein cu un nou serviciu cu produse la preţ cu discount

Amazon va ataca rivalii chinezi Temu şi Shein cu un nou...

Autor: Adrian Seceleanu

28.06.2024, 12:00 203

Planul Amazon marchează un pas semnificativ al gigantului american de comerţ electronic pentru a-şi proteja poziţia de lider pe piaţa internă.

Gigantul Amazon intenţionează să lanseze un serviciu axat pe expedierea de articole de modă ieftine, bunuri de uz casnic şi alte produse direct din depozite sale din China, pentru a contracara competiţia tot mai din partea platformelor de comerţ electronic low-cost Temu şi Shein, scrie Wall Street Journal.

Miercuri, în cadrul unei întâlniri pe bază de invitaţie cu comercianţi chinezi, Amazon a dezvăluit un plan de a lansa un nou canal pe platforma sa pentru a vinde îmbrăcăminte de modă care să nu aparţină unor branduri şi produse de uz casnic din China, potrivit unei prezentări consultate de Wall Street Journal.

Amazon a precizat că va expedia produsele direct din China către consumatorii din SUA în termen de nouă până la 11 zile de la pla­sarea comenzii, con­form datelor. Până în pre­zent, bunurile vând­ute de comer­cian­ţii chinezi către clie­nţii Amazon din SUA au fost de obicei direc­ţionate prin depozite din SUA.

Un slide din prezentarea Amazon conţinea o machetă a unei vitrine digitale cu diferite produse, inclusiv carcase de telefon, căni şi instrumente de masaj facial.

Un purtător de cuvânt al Amazon a declarat că societatea „explorează întotdeauna noi modalităţi de a lucra cu partenerii de vânzare“ şi de a oferi clienţilor preţuri mai mici şi o selecţie mai mare. Purtătorul de cuvânt nu a detaliat planurile pentru noul canal.

Planul Amazon marchează un pas semnificativ al gigantului american de comerţ electronic pentru a-şi proteja poziţia de lider pe piaţa internă, pe fondul creşterii concurenţei din partea aplicaţiei Temu, deţinută de compania chineză PDD Holdings PDD, şi a gigantului fast-fashion Shein.

Livrările rapide şi returnările uşoare au fost un element de bază al strategiei Amazon, în timp ce Temu şi Shein au atras clienţii cu preţuri scăzute. Directorii Amazon au cântărit cum să răspundă celor doi concurenţi, care au pariat că există o piaţă pentru articolele la preţ redus.

Cele două platforme de comerţ electronic, care expediază produse direct din China şi păstrează puţine stocuri în SUA, s-au extins rapid ajungând să ameninţe poziţia Amazon. Temu a fost listată joi drept cea mai descărcată aplicaţie gratuită din Apple Store în SUA, în timp ce Shein s-a clasat pe locul şapte, potrivit furnizorului de date Sensor Tower.

GERARD BAKER la Gala ZF 2024 (Editor global, The Wall Street Journal)