Business Hi-Tech

Ana Cernat, Director General al Alior Bank S.A. Varşovia - Sucursala Bucureşti: Platforma Schimb Valutar Online oferă o experienţă customer-friendly de tip fintech, deşi este dezvoltată de o bancă

Ana Cernat, Director General al Alior Bank S.A. Varşovia - Sucursala Bucureşti: Platforma Schimb Valutar Online oferă o experienţă customer-friendly de tip fintech, deşi este dezvoltată de o bancă

Ana Cernat, Director General al Alior Bank S.A. Varşovia - Sucursala Bucureşti

Autor: Publicitate

26.04.2021, 08:00 1206

Ce impact a avut pandemia asupra activităţii Telekom Banking, la mai bine de un an de la declanşare?

Pandemia a surprins întreaga economie prin rapiditatea cu care a evoluat, iar în sistemul bancar jucătorii au fost prinşi în diferite stadii ale eforturilor de digitalizare. În condiţiile restricţiilor de circulaţie şi a îngrijorărilor privind sănătatea, clienţii au preferat să facă banking fără să treacă pe la bancă. Astfel, reţeaua teritorială extinsă de sucursale a încetat să mai fie un avantaj competitiv, accentul fiind mutat către canalele digitale. Ca jucător nou, agil şi cu focus pe serviciile digitale, ne-am adaptat rapid la noile condiţii, am inovat şi dezvoltat produse moderne, accesibile de oriunde şi oricând.

De altfel, inovaţia digitală este un element esenţial în strategia noastră de dezvoltare. Credem că bankingul trebuie să fie simplu, disponibil non stop de pe orice device, şi personal. De aceea, ne reinventam permanent şi dezvoltăm produse şi servicii personalizate şi digitale, care îmbunătăţesc continuu experienţa clienţilor noştri. În ultimul an, toate aceste eforturi au avut ca rezultat creşterea numărului de clienţi, ameliorarea rezultatelor financiare şi un grad mai mare de utilizare a serviciilor noastre digitale. Pandemia nu a făcut decât să grăbească evoluţia sistemului bancar către digital, către mobil, adică acolo unde noi deja suntem poziţionaţi.

Aţi lansat mai multe produse digitale, chiar în timpul pandemiei. Despre ce produse este vorba şi cum au contribuit ele la rezultatele Telekom Banking?

 

Promisiunea noastră pentru clienţi este să facem produsele şi serviciile Telekom Banking cât mai simple şi mai relevante pentru ei, de aceea am lansat opţiunea de a deschide un cont curent, exclusiv online. Prin acest proces, clienţii persoane fizice cu vârsta de peste 18 ani şi cu domiciliul în România pot solicita deschiderea contului curent online pe site-ul www.telekombanking.ro sau prin aplicaţia de mobil Telekom Banking, pe care o pot descărca gratuit din AppStore sau Google Play.

Clienţii care îşi deschid un cont curent online primesc un pachet complet de produse şi servicii bancare care le facilitează efectuarea operaţiunilor zilnice: acces la conturi de oriunde s-ar afla pentru a realiza transferuri online în lei şi euro (în spaţiul SEE) gratuite, retrageri gratuite de la orice bancomat din lume şi deschiderea online de depozite sau conturi de economii cu dobânzi avantajoase. Procesul de deschidere a contului este unul rapid şi simplu, 100% online, iar solicitantul are nevoie doar de un dispozitiv cu conexiune la internet, de cartea de identitate şi de un al doilea document de identificare.

Recent, am adăugat noi funcţionalităţi pentru platforma de tranzacţionare valutară Schimb Valutar Online. Astfel, de acum înregistrarea se face 100% online în platformă, prin soluţia de verificare a identităţii clienţilor prin video selfie. Platforma Schimb Valutar Online este o soluţie unică pe piaţa românească pentru că oferă posibilitatea de a face tranzacţii la cursuri stabilite de utilizator în 10 valute şi este disponibilă 24/7. Ea oferă şi un pachet complex de produse şi servicii pentru administrarea fondurilor în valută, iar utilizatorii pot primi gratuit trei carduri bancare în EUR, USD şi GBP, fără comisioane de emitere şi administrare, care le sunt livrate gratuit prin curier, oriunde în România. 

Totodată, clienţii pot să-şi seteze alerte pentru a fi anunţaţi atunci când cursul de schimb atinge o anumită valoare şi pot efectua schimburi valutare, chiar dacă la momentul iniţierii tranzacţiei nu au fonduri suficiente, accesând opţiunea “rezervă curs valutar”. Prin intermediul platformei Schimb Valutar Online clienţii pot transfera gratuit sumele tranzacţionate, indiferent de valută, oriunde în lume, iar către alţi utilizatori ai platformei pot trimite sau solicita bani uşor şi rapid, direct către numărul lor de telefon sau adresa de e-mail.

Care este motivul pentru care aţi decis să lansaţi recent platforma online de curs valutar? Care este profilul utilizatorilor acestui serviciu?

Schimbul valutar a fost întotdeauna o provocare în România. E adevărat că poţi să schimbi bani la cursuri avantajoase la casele de schimb, dar cât de sigur este să ai la tine sume mari de bani cash, fără să mai punem la socoteală expunerea inutilă în timpul pandemiei? Pe de altă parte, există oferte în piaţă care au însă limitări, precum momentul în care poţi să faci aceste tranzacţii sau plafonul maxim permis pentru un anumit curs. Platforma Schimb Valutar Online reprezintă o cu totul altă experienţă, şi deşi nu pare, este vorba de un produs bancar, în care economiile sunt garantate în limitele prevazute de lege.

Platforma funcţionează independent de restul produselor şi serviciilor incluse în oferta Telekom Banking şi se adresează clienţilor care fac schimburi valutare în mod obişnuit şi oferă cursuri avantajoase fără cerinţe birocratice suplimentare, precum condiţii de încasare a salariului sau accesarea unui pachet de cont curent. Platforma permite schimburi valutare între RON şi cele mai populare 10 valute şi schimburi directe, fără a face schimburi intermediare prin RON, între valutele EUR, USD, GBP si CHF, ceea ce înseamnă economie de bani şi de efort.

Cursurile valutare rămân la fel chiar dacă schimbi sume mai mari, spre deosebire de alte produse care oferă un anumit curs valabil doar pentru un anumit plafon sau pentru un interval orar. Toate aceste funcţionalităţi sunt gândite pentru persoanele care au nevoie de un serviciu sigur şi flexibil de curs valutar, fără birocraţie şi costuri ridicate.       

Cum consideraţi că vor evolua serviciile de mobile banking şi digital banking în perioada următoare în România?

Pe măsură ce bankingul se transformă într-o experienţă 100% online, consumatorii devin mai exigenţi şi cer produse digitale simple, uşor de utilizat şi de personalizat. Ei nu mai vor să piardă timpul în sucursalele băncilor, pentru că digitalizarea le oferă o variantă mai bună, mai plăcută şi mai sigură de a face banking. În egală măsură, consumatorii nu vor să piardă timp nici pe mobil sau pe laptop, pierduţi în meniuri complicate sau prinşi în proceduri birocratice pentru a face operaţiuni bancare de bază, precum transferuri, cumpărături sau schimburi valutare.

Prin urmare, cred că diferenţierea dintre instituţiile financiare, fie ele bănci sau companii fintech, se va face la nivelul experienţei utilizatorului. Noi am decis încă de la început să vizăm această zonă, a serviciilor bancare digitale moderne, user-friendly şi accesibile oriunde şi oricând. Produsele noastre, dezvoltate cu furnizori globali de astfel de soluţii si purtand ADN-ul digital al Alior Bank Varsovia, oferă o experienţă superioară a utilizatorului şi elimină nevoia de a face vizite inutile în sucursale.

 

 

 
AFACERI DE LA ZERO