Business Hi-Tech

Analiza 2Performant pentru piaţa locală de e-commerce în 2021: aproape 70% dintre cumpărăturile online s-au făcut de pe telefonul mobil. Top categorii de produse: fashion, cărţi, filme şi muzică, casă şi grădină şi electro-IT

Raluca Negrea, country manager pentru România şi Bulgaria în cadrul 2Performant: Am văzut în anul ce a trecut un consumator în online mai atent la preţ, la caracteristicile produsului, la modalitatea de livrare şi ţara de provenienţă a produsului, precum şi la claritatea informaţiilor despre retur.

Raluca Negrea, country manager pentru România şi Bulgaria în cadrul 2Performant: Am văzut în anul ce a trecut un consumator în online mai atent la preţ, la caracteristicile produsului, la modalitatea de livrare şi ţara de provenienţă a produsului, precum şi la claritatea informaţiilor despre retur.

Autor: Ioana Nita

01.02.2022, 12:00 184

Piaţa de comerţ electronic a mers pe un trend ascendent şi în 2021, fiind estimată la peste 6 mld. euro de ARMO - Asociaţia Română a Magazinelor Online.

Românii au continuat să cumpere din ce în ce mai mult produse din mediul online şi în 2021, valoarea medie a coşului de cumpărături ajungând la 52,6 euro, plus 5,8% faţă de 2020, iar majoritatea achiziţiilor – aproape 70% - s-au realizat de pe telefonul mobil, potrivit unei analize realizate de compania de tehnologie 2Performant - liderul pieţei de marketing afiliat din România. Cumpărăturile online realizate de pe mobil au însă o valoare medie mai mică decât cea aferentă cumpărăturilor de pe desktop, respectiv 46,47 euro pe mobil versus 66,67 euro pe desktop, ceea ce indică faptul că românii continuă să facă achiziţiile mai importante ca preţ de pe desktop. 

„În 2021 a crescut numărul celor care au optat pentru cumpărături online, iar pentru cei pe care pandemia îi adusese în online încă din 2020 a crescut frecvenţa cu care fac achiziţii în magazinele online. Am văzut în anul ce a trecut un consumator în online mai atent la preţ, la caracteristicile produsului, la modalitatea de livrare şi ţara de provenienţă a produsului, precum şi la claritatea informaţiilor despre retur. Acest lucru arată că în general cumpărătorii au alocat mai mult timp pentru a se documenta pentru produsele dorite, folosind două dispozitive diferite: telefonul mobil şi desktop. Conform datelor din platforma noastră, am constatat că au fost valoroase pentru consumatorii români proiectele de afiliere care fie îi duceau rapid către oferta mai bună, fie către surse de informare bine structurate”, a spus Raluca Negrea, country manager pentru România şi Bulgaria în cadrul 2Performant.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO