Business Hi-Tech

Analiză. Afacerile eMAG în 2021: 5,68 mld. lei, plus 5%, cele ale Altex 5,88 mld. lei, plus 16%. Se întorc consumatorii înapoi în offline? În 2020, primul an de pandemie, businessul eMAG a crescut cu 53% iar cel al Altex cu 26%

Autor: Adrian Seceleanu

30.05.2022, 08:39 4616

Rezultatele pe anul 2021 publicate în această lună de retailerii Altex şi eMAG - companii cu o prezenţă importantă pe segmentul de produse electro-IT (electronice, electrocasnice şi IT) şi care sunt percepute pe piaţă drept principalii competitori din acest sector, indică o diferenţă semnificativă de dinamică a cifrei de afaceri în favoarea Altex - care are o masivă prezenţă offline, prin comparaţie cu eMAG, un business născut şi dezvoltat online, care nu are practic o reţea de magazine, ci doar 20 de showroomuri care au mai degrabă rol de punct de livrare şi de a da încredere în e-commerce consumatorilor care au rezerve cu achiziţiile pe net.

Mai exact, potrivit datelor de la Finanţe, Altex - un business controlat de antreprenorul Dan Ostahie - a avut în 2021 afaceri de 5,88 mld. lei, mai mari cu 16% faţă de 2020, în timp ce eMAG a raportat pentru România afaceri de 5,68 mld. lei, mai mari cu 5% faţă de anul 2020.

Creşterea de trei ori mai rapidă a Altex din 2021 în raport cu eMAG a venit chiar şi în contextul în care 2021 a fost marcat pe piaţa de retail offline de impunerea de restricţii la intrarea în malluri în a doua parte a anului, ceea a afectat traficul din magazine, în condiţiile în care accesul era condiţionat de existenţa certificatului verde (obţinut fie prin vaccinarea anti-Covid, fie după vindecarea de virus). România avea în 2021 şi are şi în prezent una dintre cele mai reduse rate de vaccinare din UE.

„Sumarizând anul trecut, aş spune că a fost un an dificil. Uitându-mă la 2021 pot spune că a avut şi momente bune, dar şi mai puţin bune. În final însă, l-am încheiat cu bine“, a comentat recent rezultatele pe 2021 Dan Ostahie, fondatorul şi proprietarul Altex. El a menţionat că Altex vede în continuare potenţial în segmentul offline, astfel că retailerul va continua expansiunea şi în această zonă, pe lângă online.

Solicitaţi de ZF să comenteze datele şi diferenţele de dinamică în raport cu Altex - dar şi să-şi exprime punctul de vedere în legătură cu factorii care ar trebui luaţi în calcul în cazul unei asemenea comparaţii, reprezentanţii eMAG nu au răspuns până la închiderea ediţiei.

Percepuţi pe piaţă drept principalii rivali din electro-IT, Altex - un business offline care s-a extins spre online şi eMAG - un business născut online care nu a dechis până acum niciun magazin tradiţional ci doar un lanţ de showroomuri, nu mai sunt în prezent în aceeaşi poziţie de competitori în care se aflau cu ani în urmă, pe fondul expansiunii puternice a eMAG, susţinută şi de un program masiv de investiţii, care a inclus printre altele şi dezvoltarea unei reţele naţionale de dulapuri de livrare (easybox) şi construcţia unui nou depozit.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO