Business Hi-Tech

Analiză WSJ: Google îşi foloseşte poziţia dominantă în publicitatea online pentru a-şi favoriza produsele proprii

Analiză WSJ: Google îşi foloseşte poziţia dominantă...

Autor: Adrian Seceleanu

20.01.2017, 00:00 157
Compania americană Google îşi foloseşte poziţia dominantă de pe piaţa globală de publicitate online pentru a-şi promova celelalte segmente de business, precum vânzarea de telefoane mobile, ceasuri şi termostate inteligente, favorziându-şi produsele proprii în faţa celor ale rivalilor, conform unei analize realizate de Wall Street Journal în colaborare cu SEMrush, o companie de cercetare în domeniul căutărilor pe internet. Experimentul a presupus executarea a 25.000 de căutări prin Google după diferiţi termeni şi a arătat că reclamele pentru produsele vândute de Google sau de alte companii din grup ocupau cea mai bună poziţie în 91% din cazuri. 

„Investigaţia WSJ aduce în prim plan un aparent conflict de interese despre care se discută foarte rar în industria de 187 mld. dolari a publicităţii online: cei mai mari vânzători de spaţii pentru afişarea reclamelor online, inclusiv Google, Facebook şi Microsoft, concurează cu clienţii lor pentru ocuparea acelor spaţii”, notează publicaţia. După ce WSJ a comunicat Google rezultatele analizei, la repetarea căutărilor multe dintre reclamele pentru produsele Google dispăruseră, iar acestea erau plasate în cel mai bun spaţiu în doar 19% dintre cazuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO