Business Hi-Tech

Anca Dogaru, HR manager România şi Olanda, Verifone: În ultimele luni am constatat creşteri în zona salarială, pentru că specialiştii români au început să lucreze remote pentru companii din afara ţării, fiind plătiţi la nivelul salariilor din acele ţări

Anca Dogaru, HR manager România şi Olanda, Verifone:...

Autor: Alexandra Cepăreanu

14.09.2022, 12:00 443

„Suntem rezervaţi în privinţa continuării agresive a acestei creşteri, dată fiind situaţia externă şi evoluţia industriei IT la nivel global unde e clară tendinţa de eficientizare a costurilor cu resursa umană şi nu numai.“

Salariile din industria de IT&C au cunoscut creşteri în ultimele luni pe fondul deficitului mare de forţă de muncă din sector, accentuat de implementarea muncii remote care şi-a demonstrat eficienţa în timpul pandemiei şi care a creat o punte între specialiştii români şi angajatorii de peste hotare, a spus într-un interviu pentru ZF Anca Dogaru, HR manager pentru România şi Olanda în cadrul Verifone, unul dintre cei mai mari provideri de soluţii de plată şi e-commerce la nivel mondial.

„În ultimele luni am constatat creşteri în zona salarială, cel mai mult datorate deschiderii către telemuncă a specialiştilor din România care au avut în ultimii ani posibilitatea de a lucra simultan pentru mai multe companii sau doar pentru companii din afară ţării, fiind plătiţi la nivelul salarial din respectivele ţări, dar trăind în România. Suntem însă rezervaţi în privinţa continuării agresive a acestei creşteri dată fiind situaţia externă şi evoluţia industriei IT la nivel global unde e clară tendinţa de eficientizare a costurilor cu resursa umană şi nu numai“, a spus Anca Dogaru.

În ceea ce priveşte beneficiile extra­sa­la­ria­le, cel mai căutat beneficiu este fle­xi­bi­li­ta­tea de a lucra de la distanţă, dar sunt im­por­tante şi asigurările medicale sau trainingurile, a adăugat reprezentanta com­paniei.

În prezent, în sediul Verifone din România lucrează 331 de angajaţi, iar planurile reprezentanţilor companiei vizează recrutarea a încă 60 de specialişti până la finalul lui 2022. La nivel mondial, gigantul american Verifone înregistrează un număr de aproximativ 4.500 de angajaţi.

„Avem planuri de recrutare şi estimăm ca până la finalul acestui an să mai angajăm 60 de colegi. Rolurile deschise sunt diverse, din zone diferite de business: engineering (Software Development, QA manual/automat, Product Management), finance (Senior Accountant, Order to Cash, Financial Operations, Clearing and Settlement), sales (Regional Sales Managers), precum şi roluri din zona de customer support.“

Anca Dogaru consideră că investiţiile în edu­caţie şi dezvoltarea unor programe de re­ten­ţie a talantelor în România, care să re­ducă exodul de specialişti, pot reduce de­fi­citul de forţă de muncă din industria de IT.

„Trebuie investit puternic în educaţie, în creşterea nivelului de cunoştinţe. Trebuie menţinute şi poate chiar extinse facilităţile acordate companiilor tehnologice sau cu un puternic element tehnologic. Pe termen foarte lung, trebuie stimulată inclusiv creşterea natalităţii, dar şi echilibrarea balanţei între muncă şi timpul dedicat familiei sau relaxării. Mulţi dintre cei care nu au reuşit să obţină acest echilibru au învăţat ce înseamnă un burnout şi s-au reprofilat“, a explicat Anca Dogaru.

De asemenea, găsirea şi recrutarea de noi candidaţi au reprezentat una din principalele provocări cu care Verifone s-a confruntat pe parcursul anului 2022.

Gigantul american Verifone este prezent în 165 de ţări, iar soluţiile pe care le furnizează sunt utilizate de mii de comercianţi din întreaga lume, de la vânzători stradali până la mari lanţuri internationale de retail, a spus pentru ZF Alexandra Badea, vicepreşedinte EMEA Marketing în cadrul Verifone.

„Industriile în care soluţiile noastre sunt folosite sunt retailul, ecommerce-ul, serviciile, turism şi horeca, sănătate şi well-being, divertisment şi sport etc. În cifre, la nivel global soluţiile de plată Verifone sunt utilizate în 165 de ţări pentru mai mult de 10 miliarde de tranzacţii anual, iar valoarea totală a tranzacţiilor procesate de companie se ridică la peste 440 de miliarde de dolari“, a completat Alexandra Badea.

Ea a adăugat că în prezent companiile caută soluţii omnichannel de plăţi – platforme all in one - care să le  eficientizeze efortul şi costurile şi să le ofere o imagine cât mai clară asupra întregului business, indiferent de pieţele unde se desfăşoară sau dacă afacerea este online sau offline.

„În general companiile caută soluţii şi parteneri de încredere, iar tehnic vorbind caută opţiuni self-service pentru clienţii lor, atât online, cât şi offline. Cumpărătorii câştigă confort, control asupra procesului şi eficienţă, iar companiile câştigă resurse, timp şi eficientizează procesul“, a explicat Alexandra Badea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO