Business Hi-Tech

ANCOM: Atenţie la ofertele de telefonie şi date mobile fără roaming. Ce recomandă Autoritatea

ANCOM: Atenţie la ofertele de telefonie şi date mobile...

Autor: Bianca Ciocotisan

03.07.2018, 10:04 494

„În ultima perioadă, am primit la Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) petiţii din partea utilizatorilor cu privire la lipsa serviciului de roaming din planurile tarifare contractate. Este perioada vacanţelor şi este important ca cei care îşi vor petrece concediul în afara ţării să verifice înainte dacă beneficiază de serviciul de roaming pentru telefonul mobil sau trebuie să solicite furnizorilor activarea acestuia. Operatorii mobili pot comercializa şi abonamente sau cartele preplătite fără acces la servicii în roaming, cu resurse (minute/SMS-uri/MB/GB) utilizabile doar pe teritoriul României”, a declarat Sorin Grindeanu, preşedintele ANCOM.

Potrivit ANCOM, operatorii mobili pot să ofere planuri tarifare (abonamente ori cartele preplătite) fără acces la servicii în roaming, destinate celor care nu doresc să utilizeze serviciile de telefonie sau de date mobile şi atunci când călătoresc în afara României, preferând să beneficieze de mai multe resurse naţionale la preţuri avantajoase.

„Dacă doresc să călătorească în afara ţării, înainte de a alege o ofertă, fie că este vorba de o opţiune sau de un nou abonament, utilizatorii trebuie să verifice dacă aceasta include serviciul de roaming”, precizează ANCOM.

De asemenea, utilizatorii de cartele preplătite care beneficiază de o opţiune fără acces la roaming şi care doresc acces la acest serviciu pot să îşi schimbe opţiunea (să achiziţioneze un plan tarifar cu acces la roaming) sau pot să dezactiveze opţiunea naţională şi, dacă au activ serviciul de roaming, să utilizeze creditul disponibil în cont la tarife standard (în Spaţiul Economic European, tarifele naţionale). „În aceste cazuri, beneficiile neutilizate din oferta naţională se pierd. Unii operatori pun la dispoziţia utilizatorilor şi oferte cu roaming care pot fi activate simultan cu cea naţională existentă în cont, în acest caz fiind disponibile în roaming beneficiile cumulate din cele două opţiuni, iar condiţiile de activare şi reactivare a opţiunilor sunt stabilite de fiecare furnizor, nefiind supuse reglementărilor europene referitoare la furnizarea serviciilor de roaming”, arată comunicatul Autorităţii.

ANCOM precizează că utilizatorii cu abonamente fără acces la serviciul de roaming pot solicita furnizorului renegocierea contractului şi modificarea planului tarifar, iar o altă variantă la care utilizatorii pot apela utilizatorii în cazul în care nu doresc modificarea planului tarifar fără roaming constă în achiziţionarea unei cartele preplătite care să includă serviciul de roaming.

„Trecerea de la un plan tarifar fără roaming la unul cu roaming presupune, de regulă, creşterea preţului, dar şi a resurselor incluse, astfel că poate conduce la începerea unei noi perioade minime contractuale. Ofertele fără serviciul de roaming inclus au început să fie comercializate după intrarea în vigoare a regulamentului roam like at home”, anunţă ANCOM.

„Toate planurile tarifare cu serviciul de roaming activat beneficiază automat de „roam like at home” în UE/SEE, adică resursele naţionale pot fi utilizate şi în roaming, în SEE, în limita unei utilizări ocazionale şi rezonabile. Minutele/SMS-urile în reţea şi minutele internaţionale, incluse în abonamente şi opţiuni, pot fi utilizate doar în ţară”, preciează Autoritatea.

Potrivit ANCOM, dacă operatorul nu respectă drepturile clientului legate de utilizarea serviciului de roaming, acesta poate face o sesizare către Autoritate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO