Amber Studio, un studio de jocuri video deschis în urmă cu aproape un deceniu în Bucureşti, care s-a extins la nivel global şi a ajuns să colaboreze cu giganţi precum Amazon, Disney, NBC Universal sau Rovio, anunţă numirea Andreei Enache în rolul de Chief Revenue Officer şi a lui Vlad Popovici în rolul de Chief Marketing Officer.
Cei doi vor conduce activităţile specifice rolurilor în toate cele opt studiouri Amber localizate în Bucureşti, Botoşani, San Francisco, Los Angeles, Guadalajara, Montreal, Varşovia şi Kiev.
“Venirea Andreei Enache şi a lui Vlad Popovici în echipa managerială reprezintă un pas important pentru companie, având ca obiectiv accelerarea creşterii businessului în următorii ani”, spune Mihai Pohonţu, Chairman al Amber.
Cu o experienţă de 22 de ani în industria jocurilor video, Andreea Enache a dezvoltat şi a implementat strategii de creştere pentru unele din cele mai mari branduri din industrie, precum Marvel Entertainment, Sony Picture Digital, Sony Online Entertainment, Namco şi Konami.
A ocupat poziţii de management la numeroase companii, printre care Senior Vice President la Marvel Entertainment pe diviziile de gaming şi digital, sub conducerea ei lansându-se jocuri emblematice precum Marvel’s Avengers Alliance, LEGO Marvel Super Heroes şi War of Heroes.
În plus, Andreea Enache a condus negocierile pentru numeroase parteneriate digitale strategice cu Netflix, YouTube, Amazon, iTunes, Sony PlayStation, Microsoft şi Hulu.
Ea îşi va continua activitatea de consultanţă în Advisory Board-ul companiei Secret Dimension, dezvoltator de jocuri video american.
“În ultimii opt ani, am dezvoltat o relaţie foarte bună cu Amber şi, în sfârşit, a venit momentul să mă alătur echipei. (...) Împreună vom continua să inovăm domeniul jocurilor video şi să contribuim la dezvoltarea comunităţii”, spune Andreea Enache, Chief Revenue Officer în cadrul Amber.
Ea va superviza strategia şi viziunea de dezvoltare a companiei şi va gestiona o echipă multidisciplinară globală de profesionişti în vânzări şi marketing. Responsabilităţile noii funcţii vor viza toate activităţile legate de venituri, inclusiv vânzări, marketing, gestionarea clienţilor şi stabilirea preţurilor.
Vlad Popovici vine la Amber după mai bine de 10 ani în care a ocupat funcţia de managing director la Kubis, agenţie full service de marketing online. Înainte de Kubis, a ocupat funcţia de Head of Digital la agenţii de advertising de top, precum Saatchi & Saatchi şi Grafitti BBDO.
În rolul de Chief Marketing Officer, Vlad Popovici va conduce activităţile de marketing corporativ, va supraveghea toate operaţiunile de marketing ale companiei şi va dezvolta verticala de servicii de marketing, o nouă linie de business care îşi doreşte să sporească capabilităţile companiei.
„După mai mult de 25 de ani de experienţă în tehnologie şi publicitate, sunt încântat să mă alătur echipei de management Amber şi industriei jocurilor video. Compania are un număr incredibil de specialişti talentaţi, o misiune care inspiră, un model de business scalabil şi un potenţial enorm pentru o piaţă în continuă creştere."
În 2021, Amber a înregistrat o cifră de afaceri record de 30 de milioane de dolari, o creştere cu 56% faţă de anul precedent.
Aproximativ 70% din venituri au fost generate de proiectele de dezvoltare de jocuri, în timp ce restul au reprezentat venituri provenite din servicii de asistenţă pentru dezvoltare, inclusiv asigurarea calităţii, servicii suport pentru clienţi şi localizare.
Compania colaborează cu branduri globale, precum Amazon, Disney, NBC Universal, Paradox Interactive, Rovio, That Game Company, N3twork şi altele.