Business Hi-Tech

Andrei Militaru, preşedinte şi director general al Network One Distribution, cel mai mare distribuitor IT&C: Noul impozit minim pe cifra de afaceri ne determină să fim mult mai prudenţi. În plus, bugetul de investiţii a fost afectat semnificativ. NOD estimează afaceri de 2,2 mld. lei în 2024, în creştere cu peste 6% faţă de 2023

Andrei Militaru, preşedinte şi director general la Network One Distribution: Suntem o companie de tehnologie şi considerăm AI un instrument care ne permite să fim mai agili şi pregătiţi pentru a face faţă provocărilor date de industria în care activăm, este prezent în operaţiunile noastre şi va fi un punct strategic în dezvoltarea companiei.

Andrei Militaru, preşedinte şi director general la Network One Distribution: Suntem o companie de tehnologie şi considerăm AI un instrument care ne permite să fim mai agili şi pregătiţi pentru a face faţă provocărilor date de industria în care activăm, este prezent în operaţiunile noastre şi va fi un punct strategic în dezvoltarea companiei.

Autor: Alexandra Cepăreanu

24.07.2024, 12:00 276

♦ „Ne uităm mult mai atent dacă şi când să ne asumăm noi riscuri de a aborda segmente de business sau pieţe de desfacere noi pentru produsele şi serviciile existente şi chiar la a renunţa la anumite linii de business.“

Taxa de 1% din veniturile realizate percepută companiilor cu afaceri de peste 50 mil. euro determină compania Network One Distribution, cel mai mare distribuitor IT&C din România, să fie mult mai prudentă atunci când creionează planurile de dezvoltare, a spus pentru ZF Andrei Militaru, preşedinte şi director general la Network One Distribution (NOD).

„Cu siguranţă volatilitatea fiscală constituie o provocare majoră pentru orice companie ce activează pe piaţa din România, cu atât mai mult pentru companiile care activează în segmente foarte competitive şi de volum, cum este distribuţia de electro-IT. În mod deosebit, nouă taxă de 1% din veniturile realizate percepută companiilor cu o cifră de afaceri ce depăşeşte 50 mil. euro ne determină să fim mult mai prudenţi, să ne uităm mult mai atent dacă şi când să ne asumăm noi riscuri de a aborda segmente de business sau pieţe de desfacere noi pentru produsele şi serviciile existente şi chiar la a renunţa la anumite linii de business“, a spus Andrei Militaru.

Taxa la care face referire Militaru a fost introdusă anul trecut şi a fost denumită impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA). Ea se aplică pentru contribuabilii care înregistrează în anul precedent o cifră de afaceri de peste 50 de milioane euro şi al căror impozit pe profit ar fi mai mic decât impozitul minim pe cifra de afaceri. Aceştia sunt astfel obligaţi la plata impozitului pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro