Business Hi-Tech

Andrei Pîrvuleţ, CTO Freshful by eMAG: O parte semnificativă din investiţia iniţială de 5 mil. euro a mers în tehnologie. Principala provocare a fost să înţelegem cum putem transpune un comportament offline, mersul la cumpărături, într-o aplicaţie. Freshful a ajuns la 45.000 de clienţi unici, iar peste 70% din totalul comenzilor se fac de pe aplicaţia de mobil

Andrei Pîrvuleţ, CTO Freshful by eMAG: O parte semnificativă din investiţia iniţială de 5 mil. euro a mers în tehnologie. Principala provocare a fost să înţelegem cum putem transpune un comportament offline, mersul la cumpărături, într-o aplicaţie. Freshful a ajuns la 45.000 de clienţi unici, iar peste 70% din totalul comenzilor se fac de pe aplicaţia de mobil

Andrei Pîrvuleţ, CTO Freshful by eMAG: Numărul comenzilor efectuate creşte mai mult decât baza de clienţi pentru că, odată ce au ajuns la noi, aceştia plasează 3-4 comenzi pe lună. Profilul utilizatorului Freshful este unul urban, mainstream up, educat, cu venituri medii, între 25 şi 50+ ani.

Autor: Ioana Nita

26.09.2022, 10:00 262

Peste 50% din vânzările Freshful sunt generate de produsele proaspete din categoriile fructe, legume, lactate, brânzeturi, ouă, carne şi peşte Echipa Freshful are în prezent peste 600 de persoane în total.

În aproape un an, Freshful, hipermarketul online dezvoltat în cadrul grupului eMAG – liderul pieţei de comerţ online din România, a ajuns la peste 45.000 de clienţi unici care îşi comandă online produsele pe care în mod normal le-ar cumpăra dintr-un supermarket sau hipermarket fizic. Acesta a fost de fapt pariul pe care l-a făcut grupul eMAG, după încheierea contractului cu Mega Image şi demararea proiectului Freshful: schimbarea comportamentului de consum în ceea ce priveşte achiziţiile de produse proaspete din supermarketuri, principala provocare fiind de a transpune toată acea experienţă a cumpărăturilor offline în mediul online şi de a crea un obicei în acest sens în rândul consumatorilor. Pentru a putea replica în online toată experienţa de cumpărături dintr-un supermarket, o parte semnificativă din investiţia iniţială de 5 milioane de euro alocată proiectului Freshful a mers către partea tehnică.

„Aplicaţiile Freshful sunt doar punctul de intrare al clienţilor într-un ecosistem complex în care mai multe sisteme trebuie să funcţioneze într-o sinergie perfectă pentru a asigura nivelul înalt de calitate cu care ne-am obişnuit clienţii. Şi aici vorbim de o infrastructură de servere în cloud şi un sistem de backend foarte puternic care se asigură că stocurile sunt sincronizate, comenzile sunt pregătite corect şi conform intervalului de livrare ales, pe care echipa noastră in house a construit-o cu ajutorul altor companii româneşti: Pointlogistix, Sameday, Cloudhero. Provocarea principală aici este scalarea sistemului cu numărul de comenzi în continuă creştere şi într-un ritm alert, specific unui hipermarket de la care clienţii se aşteaptă la viteză şi precizie poate mai mult decât de la un alt magazin online. De asemenea, ne-am dat seama de la început că pentru a avea o calitate bună a produselor vom avea nevoie de automatizare, astfel că am investit în automatizarea proceselor de comandă şi facturare, iar azi, peste 60% din furnizorii noştrii folosesc deja aceste sisteme şi încă 25% urmează să le folosească în viitorul apropiat“, a declarat pentru ZF Andrei Pîrvuleţ, CTO al Freshful by eMAG. El a adăugat că o altă zonă în care a investit Freshful a fost cea de programare a livrărilor la depozit. „Pe baza comenzilor şi a productivităţii din depozit, programarea livrărilor la depozit ne asigură că nu există timpi morţi pentru şoferii de tir la recepţia de marfă. Soluţia este folosită în prezent de majoritatea furnizorilor.“

Dezvoltarea platformei Freshful a durat în total 9 luni – de la idee la lansarea efectivă pe piaţă, iar din această perioadă, 7 luni au fost dedicate conceperii şi dezvoltării aplicaţiilor de mobil pentru platformele principale Android & iOS şi web.

„Acestea fiind primul punct de contact direct al clienţilor cu noi, a fost important să avem control total asupra acestei zone, aşa că designul şi definirea produsului în sine au fost realizate în echipa Freshful. Pe partea de implementare efectivă pentru aplicaţiile de mobil am colaborat cu Zitec, iar aplicaţia web a fost dezvoltată 100% in house“, a punctat Andrei Pîrvuleţ. eMag deţine o participaţie de 25% în compania locală de dezvoltarea software Zitec.

Pentru dezvoltarea platformei Freshful, echipa tehnică a folosit cele mai noi tehnologii în domeniu. „Pentru iOS folosim Swift UI, pe Android Kotlin cu compose, iar pe Web React.JS şi Next.JS.“

„Pe zona de backend folosim un engine de eCommerce open source pe care l-am modificat extensiv (Sylius), iar pentru WMS folosim o soluţie off the shelf (Crosspoint) pe care am adaptat-o proceselor noastre împreună cu furnizorul“, a precizat el.

În prezent, Freshful are peste 45.000 de clienţi unici, iar peste 70% din totalul comenzilor au loc în aplicaţia Freshful disponibilă pe iOS şi Android. În acelaşi timp, 65% dintre plăţile din app şi website sunt efectuate cu cardul, imediat după plasarea comenzii.

„Avem o aplicaţie intuitivă şi uşor de folosit. Ca să ajungem aici însă, provocările principale au fost să înţelegem cum putem transpune un comportament offline, mersul la cumpărături, într-o aplicaţie şi care ar fi diferenţele faţă de un magazin online clasic cu care suntem obişnuiţi cu toţii. Şi asta pentru că ştim că obiectivul principal Freshful este să inventeze un nou comportament de achiziţie care implică viteză, predictibilitate, opţiuni personalizate de livrare, comenzi pregătite într-un mod profesionist şi prospeţime garantată. Astfel că ne-am concentrat pe acele opţiuni care fac experienţa de shopping unică pentru online şi reprezintă motive pentru care să nu vrei să te întorci la vechiul mod de a face cumpărăturile. Poze foarte bune în care etichetele sunt vizibile şi pot fi citite cu uşurinţă pentru a descoperi tabelul de valori nutriţionale şi ingredientele. Funcţionalităţi precum gruparea produselor, căutare îmbunătăţită, adăugare rapidă de produse sau posibilitatea de a creşte cantităţile“, a menţionat CTO-ul Freshful by eMAG, enumerând în plus şi alte funcţionalităţi care au recreat şi îmbunătăţit experienţa de cumpărăre din supermarket în mediul online.

„«Scan barcode» care te ajută să scanezi eticheta unui produs pe care îl ai deja acasă şi să îl identifici în aplicaţia Freshful, sau chiar «tips» pentru livrator. Posibilitatea de a alege livrare în 2 ore sau livrare programată pentru următoarele zile, în fiecare zi, prospeţimea garantată a produselor fresh şi ultra-fresh graţie maşinilor ce au compartimente frigorifice, precum şi categoria de super-oferte în care intră şi «save me», unde se regăsesc produse din toate categoriile, mai ales produse perisabile, cu termen scurt de valabilitate. Este o secţiune foarte dinamică în care fructele, legumele, carnea sau lactatele sunt la mare căutare şi graţie căreia clienţii noştri economisesc bani - iar în contextul acesta inflaţionist, iniţiativa devine din ce în ce mai căutată şi accesată.“

AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - astăzi, 13:15
Azi:
Diferență:
Ieri:
Azi:
Diferență:
Ieri:
Azi:
Diferență:
Ieri:
Azi:
Diferență:
Ieri: