Business Hi-Tech

Apple ar putea cumpăra serviciul de streaming TIDAL

Apple ar putea cumpăra serviciul de streaming TIDAL

Autor: Cătălin Niţu

01.07.2016, 14:00 177

Potrivit Go4it, apple a devenit un jucător important în industria muzicală la începutul anilor 2000, odată cu lansarea iTunes, o metodă legală şi ieftină pentru comercializarea de melodii. Între timp, cumpăratul de muzică a scăzut în favoarea streaming-ului, iar Apple a cam ratat startul acestui trend.

Cumpărarea Beats by Dre şi transformarea serviciului Beats Music în Apple Music a fost primul pas către adaptarea la noua piaţă, însă pentru a concura cu jucători precum Spotify, oferta trebuie să crească. Următorul serviciu pe lista de achiziţii pare să fie TIDAL, serviciul de streaming premium deţinut în prezent de Jay-Z.

Wall Street Journal a raportat că există discuţii între conducerea Apple şi conducerea TIDAL pentru achiziţie, însă acestea sunt într-un stadiu incipient. Momentan este prea devreme pentru a putea intui dacă se va ajunge sau nu la o înţelegere, însă probabil că alierea celor două entităţi ar fi benefică pentru ambele. Apple ar câştiga un portofoliu de muzică impresionant, TIDAL fiind orientat către conţinut exclusiv şi muzică la calitate foarte înaltă, în timp ce compania lui Jay-Z ar putea atinge succes financiar mai mare decât ar putea să o facă pe cont propriu.

Apple Music are în prezent peste 10 milioane de abonaţi, în timp ce Spotify are de trei ori mai mult. TIDAL are în prezent 3 milioane de abonaţi, însă o consolidare a lui Apple Music ar putea atrage chiar şi fani din tabăra Spotify. Cu lansări în exclusivitate ale melodiilor şi videoclipurilor de la artişti precum Kanye West, Rihanna, Madonna şi Daft Punk pe Apple Music (lucru care se întâmplă acum pe TIDAL), Apple Music are şansa de a înregistra o creştere majoră, iar banii pe care îi are compania la dispoziţie poate atrage noi artişti care nu au deja o înţelegere cu TIDAL.

Integrarea TIDAL în Apple Music ar putea avea şi un impact pozitiv asupra utilizatorilor, care nu vor mai fi nevoiţi să plătească mai multe abonamente pentru a asculta toată muzica pe care şi-o doresc, sau nu vor trebui să renunţe la muzica unor artişti care nu se regăsesc pe serviciul pe care îl plătesc deja.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO