Business Hi-Tech

Apple pune sub presiune publisherii şi atacă „inima“ businessului Google cu noul său sistem de operare

Apple pune sub presiune publisherii şi atacă...

Autor: Oana Stupinean

02.09.2015, 00:03 1393

Noul sistem de operare pentru iPhone-uri şi iPad-uri care va fi lansat în această luna de gigantul american Apple, care le va permite în premieră utilizatorilor să blocheze reclamele afişate de paginile web deschise prin browserul web Safari, va pune sub presiune veniturile obţinute de Google dar şi de publisherii online, ridicând astfel tensiunile între Apple şi vecinii săi din Silicon Valley, scrie The Wall Street Journal.

Mişcarea făcută de Apple este o armă puternică împotriva rivalului Google, care produce mai mulţi bani din publicitatea pe internet decât orice altă companie din lume.

Blocarea spoturilor publicitare pe sis­temul iOS ar putea răvăşi piaţa de 70 de miliarde de dolari a marketingului digital şi va încurca planurile agenţiilor, în condiţiile în care utilizatorii de iOS cheltuie mai mulţi bani pentru achiziţionarea aplicaţiilor mobile decât cei care folosesc sistemul de operare Android, fiind mult mai „vânaţi“ de către publicitari.

„Apple va crea un apetit major în rândul consumatorilor pentru aplicaţiile de blocare a spoturilor publicitare“, potrivit CEO-ului PageFair, o companie care ajută publicaţiile în combaterea aplicaţiilor de blocare a publicităţii.

Dean Murphy, dezvoltatorul aplicaţiei de blocare a reclamelor pentru iPhone, Crystal for iOS 9, spune că performanţa aplicaţiei este una ridicată. Aflată încă în teste, apli­caţia măreşte de patru ori viteza de în­căr­care a unei pagini web şi foloseşte cu până la 53% mai puţine date.

Mutarea Apple este considerată controversată mai ales în condiţiile în care compania va lansa propria sa aplicaţie de ştiri, Apple News, care va include articole furnizate de unii dintre cei mai mari publisheri. Veniturile din publicitate generate de această aplicaţie vor fi împărţite între Apple şi publisherii care au fost de acord să furnizeze conţinut pentru aplicaţie.

Aproximativ 6% din utilizatorii internetului folosesc aplicaţii pentru blocarea reclamelor pe telefoane, tablete şi computere, potrivit unui raport realizat de PageFair şi Adobe. Din raport reiese că aplicaţiile de blocare au fost folosite de 198 de milioane de utilizatori, în luna iunie a acestui an, în creştere cu 40% faţă de anul trecut. Estimările făcute arată că noile aplicaţii vor reduce 12,5 miliarde de dolari, bani pentru publicitate. În România, 18% dintre utilizatorii de internet au instalat o soluţie de blocare a reclamelor. În Polonia procentul este de 35%, faţă de 23% în Ungaria, 25% în Germania şi 16% în Bulgaria. Grecia este ţara europeană care are cel mai ridicat procent de utilizatori care a instalat asemenea aplicaţii - 37,5%, conform sursei citate.

În România, o piaţă dominată de te­le­foanele ieftine, vânzările de iPhone sunt mai mici de 100.000 de unităţi/an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO