Business Hi-Tech

Apple va lansa prima emisiune de obligaţiuni din istoria companiei prin care speră să strângă 15 mld. $

AFP/Mediafax Foto

Autor: Andreea Anghel

30.04.2013, 21:10 203

Apple a făcut luni primele demersuri pentru prima vânzare de obligaţiuni din istoria companiei, veste care a luat prin surprindere pieţele financiare în contextul în care compania americană era singura din marii giganţi IT americani care nu avea nici măcar un penny datorie în bilanţul financiar-contabil, scrie Reuters. 

Apple este asistată pentru operaţiunea de emitere de obligaţiuni de băncile Deutsche Bank şi Goldman Sachs, potrivit unei persoane apropiate situaţiei.  Apple va emite obligaţiuni pentru a finanţa un program prin care va returna acţionarilor 100 de miliarde de dolari, potrivit Reuters. Analiştii estimează că Apple va putea strânge fonduri mult mai ieftin, adică va plăti o dobândă foarte mică la răscumpărarea datoriei,  chiar şi faţă de compania Microsoft, care are un rating de împumut cotat la Triplu A, adică este una dintre cele mai de încredere companii.

Reprezentanţii companiei nu au putut fi contactaţi pentru a oferi informaţii. După ce a făcut publice rezultatele financiare pe primul trimestru al anului 2013, care au arătat prima scădere a profitului Apple din ultimii 10 ani, compania a anunţat că are în plan să răscumpere acţiuni în valoare de 60 de miliarde de dolari în următorii trei ani. Potrivit estimărilor, Apple deţine 145 de miliarde de dolari fonduri lichide, dar numai 45 de miliarde sunt în America, adică insuficient pentru a răscumpăra acţiunile. Compania de cercetare CreditSights estimează că Apple va fi probabil nevoită să emită obligaţiuni în valoare de 15 până la 20 de miliarde de dolari în următorii trei ani.

Cu toate că analiştii spun că emisiunea de obligaţiuni va avea dobânzi aproape de un nivel minim record, Apple nu a obţinut ratingul maxim triplu A din partea agenţiilor de rating, precum S&P, care a oferit o notă de AA+ companiei. „Ratingul Aa1 al Apple nu este mai mare pentru că, în opinia Moody’s, sunt riscuri inevitabile pe termen lung pentru o companie care are o expunere mare pe schimbarea preferinţelor consumatorilor”, potrivit lui Gerald Granovsky, analist la agenţia de rating americană Moody’s.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO