Business Hi-Tech

Aproape jumătate din angajaţii BlackBerry sunt pe lista de concediere - WSJ

Aproape jumătate din angajaţii BlackBerry sunt pe lista...

Autor: Marius Oncu

19.09.2013, 12:23 784

Concedierile vor afecta toate departamentele şi vor avea loc în etape, vizând mai multe mii de angajaţi, au spus sursele. BlackBerry avea 12.700 de angajaţi în martie, ultima dată când a anunţat cifre.

Programul vine în contextul eforturilor producătorului de smartphone-uri, aflat în declin, de a controla costurile şi de a reduce operaţiunile pentru a se adapta mai bine pe o piaţă dominată de Samsung şi Apple.

Un purtător de cuvânt al BlackBerry a declarat că schimbările de organizare vor continua, dar a refuzat să comenteze asupra procentajului de 40%.

Compania a început din vară o serie de runde de concedieri de amploare mai redusă, mai ales la departamentele vânzări şi cercetare-dezvoltare, după ce anul trecut a renunţat la 5.000 de angajaţi.

Dimensiunea planului de concedieri prezintă o imagine sumbră a companiei, scrie Wall Street Journal. În urmă cu doi ani, BlackBerry avea peste 17.000 de angajaţi şi o cotă de piaţă de 14% în SUA, potrivit datelor firmei de cercetare IDC. În prezent, cota producătorului de smartphone-uri pe piaţa americană a coborât la sub 3%.

Directorul general al BlackBerry, Thorsten Heins, a început anul trecut un program de reducere de costuri, prin concedieri şi închiderea mai multor fabrici. Pentru 2012, compania a raportat o pierdere de 646 milioane de dolari, după ce veniturile au scăzut cu 40%, la 11 miliarde de dolari. Anul în curs nu a fost mai bun, notează Wall Street Journal. BlackBerry a pierdut 84 milioane de dolari în trimestrul încheiat în mai.

Tăierile de personal vin la o lună după anunţul BlackBerry privind formarea unei comisii speciale pentru analiza opţiunilor strategice ale companiei, inclusiv vânzarea.

Board-ul vrea o vânzare rapidă, care ar putea fi încheiată chiar de la începutul lunii noiembrie, au afirmat surse apropiate situaţiei. Formrea comisiei speciale a fost văzută de analişti şi investitori ca o recunoaştere a faptului că reducerile de personal şi noua linie de telefoane nu au ajutat BlackBerry să facă faţă concurenţilor.

Principalele telefoane noi ale companiei, prezentate în ianuarie după un an de întârzieri, nu au reuşit să atragă cumpărătorii în America de Nord, au afirmat retailerii şi directorii companiilor telecom. BlackBerry a lansat miercuri un nou telefon, Z30, cu ecran mai mare, în cadrul unui eveniment restrâns în Malaezia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO