Business Hi-Tech

Arbitrul telecom: pe piaţa serviciilor de comunicaţii livrate companiilor mari şi statului e destulă concurenţă, nu e nevoie de intervenţia noastră

Arbitrul telecom: pe piaţa serviciilor de comunicaţii...
27.07.2022, 00:02 182

Piaţa serviciilor de comunicaţii electronice de calitate superioară, adică segmentul de piaţă reprezentat de furnizarea de servicii de telecom în scopul susţinerii utilizării unei game largi de aplicaţii IT, precum serviciile de acces la internet, reţele private pentru voce şi date, servicii furnizate în cloud şi altele, unde principalii furnizori sunt jucători precum Orange sau Vodafone, se bucură de un grad de concurenţă care nu necesită o intervenţie a autorităţilor prin reglementarea accesului la infrastructuri (piaţa de gros), conform unei analize realizate de Autoritatea de Reglementare în Comunicaţii.

„Pe baza analizei de piaţă realizate în perioada 2017 – 2021, ANCOM consideră că piaţa cu amănuntul a serviciilor de comunicaţii electronice de calitate superioară furnizate la puncte fixe este concurenţială, în absenţa oricăror reglementări impuse la nivelul pieţei de gros corespunzătoare. Analiza actuală, care a avut în vedere modificările de pe piaţă în perioada 2017 – 2021, nu a evidenţiat existenţa unor probleme concurenţiale care să justifice introducerea de reglementări specifice la nivelul pieţei de gros corespunzătoare”, conform documentului care se află acum în consultare publică.

Analiza concurenţială pe piaţa relevantă cu amănuntul a arătat că, atât la nivel de volum, cât şi la nivel de venituri, cotele de piaţă individuale ale principalilor operatori s-au situat sub 31%.

De asemenea, piaţa din România este dinamică, în creştere, volumul vânzărilor pentru serviciile de calitate superioară fiind în creştere în cazul tuturor furnizorilor principali, în timp ce furnizorii alternativi au realizat investiţii semnificative în reţelele de fibră optică şi deţin capacitate disponibilă pentru a oferi servicii de calitate superioară către terţi (atât pe piaţa cu amănuntul, cât şi la nivel de gros). Barierele la intrarea şi dezvoltarea pe piaţa analizată sunt moderate, în special în mediul urban şi mediul rural dezvoltat, de unde provine majoritatea cererii pe piaţa cu amănuntul de servicii de calitate superioară. ANCOM nu se aşteaptă ca această situaţie să se modifice semnificativ pe parcursul perioadei de revizuire a acestei pieţe, reiterând faptul că, pe piaţa din România, au intrat 18 furnizori noi în perioada 2017 – 2020.

Pe piaţa cu amănuntul a serviciilor de calitate superioară la puncte fixe există putere de contracarare suficientă din partea clienţilor, pentru a putea contrabalansa manifestarea unui eventual comportament abuziv din partea vreunui furnizor”, conform documentului.

 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO