Business Hi-Tech

Arthur Rădulescu, MerchantPro: Am încheiat primele 6 luni cu o cifră de afaceri de 400.000 euro, în creştere cu 50%

Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro

Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro

Autor: Ioana Nita

26.07.2021, 00:00 347

MerchantPro (fosta ShopMania BIZ), platforma de e-commerce administrată de compania locală ShopMania Net, a generat în prima jumătate a acestui an venituri de 400.000 euro, în cu 50% mai mari faţă de aceeaşi perioadă din 2020, motoarele principale care au susţinut creşterea fiind atragerea de noi magazine online şi lansarea unor funcţionalităţi care să ajute clienţii să-şi maximizeze vânzările online.

În total, platforma MerchantPro este utilizată de peste 1.500 de retaileri online activi. „Am avut două motoare principale de creştere în prima parte a acestui an. Pe de-o parte, o creştere cantitativă, determinată de numărul mare de magazine noi care folosesc platforma MerchantPro“, a declarat pentru ZF Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

„Sunt magazine pe care le-am atras anul trecut, când am ales să fim un sprijin pentru tranziţia retailerilor din offline către online, crescând astfel cu câteva sute de magazine active. Pe de altă parte, avem o creştere calitativă, bazată pe o suită de funcţionalităţi noi, lansate pentru a susţine creşterea şi strategiile de expansiune ale magazinelor de pe MerchantPro de mai mulţi ani şi ale căror nevoi de dezvoltare le susţinem permanent. Facem investiţii constant pentru a aduce clienţilor noi funcţionalităţi, adaptate la tendinţele momentului şi menite să le maximizeze veniturile.”

El a adăugat că printre noile funcţionalităţi ale platformei MerchantPro se numără programe proprii de afiliere, posibilitatea lansării sau transformării magazinului în marketplace, integrarea cu marketplace-urile relevante sau funcţii pentru comenzile recurente automatizate şi programe complexe de loialitate. „De asemenea, foarte apreciate de magazinele de pe platformă sunt integrările cu soluţii de optimizate a operaţiunilor şi reducere a costurilor de operare, precum integrările cu soluţii ERP.” 

În primul semestru al acestui an numărul comenzilor plasate în cadrul magazinelor online care folosesc platforma MerchantPro a crescut cu 60% faţă de perioada similară din 2020, în timp ce creşterea la nivel de valoare a comenzilor a fost de 80%. Luna cea mai dinamică a fost luna mai, când au fost făcute cele mai multe comenzi, o creştere cu 24% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent. Cea mai mare creştere la nivelul primului semestru, excluzând perioada pre-pandemie, a fost înregistrată în luna iunie, când au fost plasate cu 46% mai multe comenzi decât în iunie 2020.

Din punct de vedere al valorii comenzilor, s-a înregistrat o creştere de 80% în primele 6 luni ale anului faţă de perioada similară din 2020. Cea mai dinamică lună luând în considerare acest indicator a fost luna aprilie – cu o creştere de 72% faţă de aprilie 2020 -, în timp ce în anul precedent cea mai dinamică lună a fost luna mai, atât din punct de vedere al comenzilor, cât şi al valorii acestora.

„Tendinţa de creştere accelerată din 2020 se menţine – într-un ritm mai ponderat, dar evident – chiar şi după relaxarea mult aşteptată. Deşi românii s-au întors în magazinele offline şi şi-au reluat parte din obiceiurile pre-pandemie, online-ul a rămas un canal preferat pentru achiziţii. Avantajele sale evidente – atât pentru comercianţi, cât şi pentru clienţii finali - contribuie activ la digitalizarea unor businessuri care altfel nu ar fi trecut poate nici în următorii ani în online, iar acest lucru este reflectat de cifrele într-o continuă creştere din semestrul întâi al anului trecut”, a precizat Arthur Rădulescu.

Schimbarea în obiceiurile de consum ale românilor şi orientarea către online a dus şi la creştere cu 11% a valorii coşului mediu faţă de ianuarie - iunie 2020, ajungând la 50 de euro, şi o creştere de 3% în numărul mediu al produselor per comandă în aceeaşi perioadă.
În primul semestrul din 2020 cea mai mare comandă plasată într-un magazin de pe platforma de eCommerce MerchantPro a inclus peste 50 de tipuri de produse personalizabile, cu o valoare totală de 200.000 euro, în timp ce în prima jumătate a acestui an cea mai mare comandă a fost de aproape 250.000 de euro, cuprinzând peste 30 de produse de tip echipament HoReCa.

Cele mai dinamice domenii în această primă jumătate a lui 2021 au fost home&deco, electronice şi ingrijire. Domeniul fashion a înregistrat o revenire mult aşteptată, după o stagnare determinată de contextul pandemic.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO