Business Hi-Tech

ASBIS isi revizuieste afacerile in scadere

27.06.2008, 20:23 34

Distribuitorul de produse IT si consumer electronics ASBIS Romania estimeaza ca va inregistra vanzari mai reduse decat cele bugetate la inceputul anului, urmand sa revizuiasca tinta pentru cifra de afaceri sub estimarea initiala de 82 de milioane de dolari ( 52,6 milioane de euro).
"Piata a scazut in aprilie si mai, iar cifrele de la inceputul anului nu mai sunt o realitate. Chiar daca va exista o revigorare in a doua jumatate a anului, estimarea actuala indica afaceri de maximum 80 de milioane de dolari ( 51 milioane de euro) in acest an", a declarat Puiu Dragusin, directorul de marketing al ASBIS Romania.
El a completat ca declinul consemnat in ultimele doua luni s-a datorat unei scaderi a achizitiilor de marfuri din partea retailerilor directi.
In 2007 distribuitorul de produse IT a consemnat o cifra de afaceri de 62 de milioane de dolari (39,8 milioane de euro). Potrivit propriilor estimari, ASBIS se claseaza in topul primilor cinci distribuitori IT din Romania, dupa companii precum Asesoft Distribution sau RMS. In 2007 Asesoft Distribution, liderul pietei de distributie IT, a rulat afaceri de 104 milioane de dolari ( 76 de milioane de euro).
Pe langa produsele IT, ASBIS Romania distribuie pe piata locala si produsele companiei Prestigio, detinuta la nivel international de grupul cipriot ASBIS. Vanzarile de echipamente electronice ale Prestigio in Romania, pozitionate intr-un segment de pret "midlle-high", au fost estimate in 2008 la circa 5,5 milioane de dolari (3,5 milioane de euro).
"Pentru acest an vanzarile brandului Prestigio vor urca cu 30% fata de cifra de afaceri de 4,2 milioane de dolari (2,7 milioane de euro) din 2007. Cea mai mare pondere in totalul vanzarilor, de 70%, va fi detinuta de televizoarele LCD, urmand apoi mediile de stocare si aparatele GPS", a declarat Alexandru Dumitru, manager de produs ASBIS, distribuitor al Prestigio.
Brandul Prestigio este comercializat de ASBIS in prezent in special prin magazinele online Emag sau K Tech Electronics si magazine IT.
"Urmarim intrarea si in lanturile de retail specializate, precum Altex, dar ne aflam inca in discutii pentru acest lucru", a spus Dragusin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO