România se clasează pe locul 3 între statele membre ale UE din Europa Centrală şi de Est în ceea ce priveşte valoarea comerţului electronic, după Polonia şi Cehia, cu o cifră de aproape 11 mld. euro în 2023 conform raportului European Ecommerce 2024, comandat de Ecommerce Europe şi EuroCommerce şi realizat de Centrul pentru Cercetări de Piaţă al Universităţii de Ştiinţe Aplicate din Amsterdam.
Potrivit raportului, în 2023, comerţul electronic românesc de bunuri şi servicii a atins valoarea de 10,6 miliarde de euro, reprezentând 3,32% din PIB, în creştere faţă de anul precedent (3,17% din PIB).
“Această evoluţie subliniază rezilienţa şi capacitatea de adaptare a sectorului ecommerce din România, care a devenit un pilon principal al economiei digitale“, susţine ARMO. Pentru 2024, estimările din raport indică o creştere spre 10% a vânzărilor online de bunuri şi servicii, sectorul urmând să ajungă la 11,7 miliarde de euro, echivalentul a 3,42% din PIB.