Compania taiwaneză Asus, cunoscută în principal ca producător de componente PC şi de laptopuri, estimează că piaţa locală de smartphone-uri vândute la liber (fără abonamente de la operatorii telecom) se va situa la 1,5 milioane de unităţi anul acesta, din care taiwanezii ţintesc o cotă de 10% din totalul livrărilor.
„Am început livrările de smartphone-uri Asus în 2015 cu a doua generaţie de ZenFone. În 2016 am atins pragul de 50.000 de unităţi vândute, iar în 2017 am ajuns la 100.000 de smartphone-uri livrate local. Pentru anul acesta ţinta este de a depăşi 150.000 de unităţi”, a declarat pentru ZF Ciprian Donciu, country manager şi business development manager în cadrul Asus pentru România şi Ungaria. Majoritatea vânzărilor de smartphone-uri, o piaţă care anul trecut a ajuns pe plan local la 4,5 milioane de unităţi în valoare de peste un miliard de euro, sunt vândute prin intermediul operatorilor telecom – circa 70% din totalul livrărilor. În prezent, Asus comercializează însă smartphone-urile proprii doar pe piaţa liberă, în condiţiile în care între compania taiwaneză şi operatorii telecom nu există un acord la nivel global, iar local, aceştia aleg în principal modele cu preţuri reduse.