„Pentru anul acesta ţinta propusă era de 120 milioane de dolari, dar se va depăşi cu siguranţă. Aproape 70% din businessul nostru este generat de laptopuri şi convertibile. Anul acesta vom vinde în total peste 145.000 de laptopuri, faţă de 125.000 în 2015. Vânzările de telefoane mobile au înregistrat însă o creştere şi mai mare, ajungând să aibă o pondere de peste 10% în total business“, a declarat pentru ZF Ciprian Donciu, country manager şi business development manager în cadrul Asus România.
Compania, cunoscută în principal ca producător de componente PC şi laptopuri, a intrat pe piaţa locală de smartphone-uri în a doua jumătate a anului trecut, reuşind să ajungă în prezent la o cotă de 5% din vânzările de telefoane realizate pe piaţa de retail (fără cele intermediate şi subvenţionate de operatorii telecom).
„Rezultate bune avem în acest moment pe segmentul de preţ cuprins între 200- şi 300 de euro, unde avem o cotă de piaţă de 9%. De asemenea, pe segmentul modelelor cu dimensiuni de peste 5,5 inchi, un segment pe care se vând dispozitive performante, avem o cotă de piaţă de 15%“, a precizat el. Piaţa locală de smartphone-uri este una dintre cele mai dinamice pieţe de electronice, înregistrând creşteri de două cifre anual.