Business Hi-Tech

Atac RCS&RDS: compania pune în joc şi routere wireless gratis ca să câştige clienţi noi

Atac RCS&RDS: compania pune în joc şi routere wireless gratis ca să câştige clienţi noi

Autor: Adrian Seceleanu

23.11.2011, 18:56 17294

Compania românească RCS&RDS, cel mai agresiv jucător de pe piaţa locală de cablu TV şi internet fix, şi-a reluat în forţă campania de abonare din sezonul de toamnă iarnă, mai multe localităţi - printre care şi Bucureşti - fiind din nou împânzite în anumite zone de afişe şi mici anunţuri xeroxate în care sunt prezentate oferta de servicii a companiei şi numerele de telefon ale agenţilor de vânzări care pot încheia contracte.

RCS&RDS şi-a trimis agenţii de vânzări la vânătoare de clienţi noi cu aceeaşi ofertă lansată în luna septembrie, la care au adăgat o nouă gratuitate - un router wireless, o premieră pentru ofertele RCS&RDS din ultimii ani. Echipamentul le permite utilizatorilor să acceseze serviciile de date prin orice echipament dotat cu un modul WiFi - smartphone, laptop, tabletă etc.

Romtelecom oferea deja modemuri wireless gratuit în anumite condiţii, iar UPC oferă acelaşi echipament pentru 8 lei pe lună.

Solicitaţi de ZF să ofere detalii în legătură cu această ofertă, reprezentanţii RCS&RDS au confirmat doar că "router-ul wireless în custodie" gratuită este oferit în anumite zone pentru clienţii noi, fără a oferi alte detalii. Compania nu a răspuns nici întrebărilor în legătură cu compania care a furnizat către RCS&RDS aceste routere.

RCS&RDS, liderul pieţei locale de televiziune şi internet fix, şi-a lansat în septembrie campania de toamnă/iarnă pentru atragerea de noi clienţi, elementul central al strategiei de atac împotriva rivalilor cum sunt Romtelecom şi UPC fiind o reducere de 50% a tarifelor pe o perioadă de şase luni sau un an, potrivit datelor de pe pagina web a companiei. După aplicarea reducerii, clienţii plătesc, spre exemplu 12,5 lei pe lună timp de o jumătate de an pentru cablul TV.

Principala metodă de promovare a noilor oferte RCS&RDS rămâne cea a lipirii de afişe pe stâlpi sau în lifturi şi în scările blocurilor şi a plasării în cutiile poştale ale unor flyere xeroxate care conţin elemente cheie, precum preţurile pentru servicii şi numerele de telefon ale agenţilor de vânzări.

RCS&RDS continuă să aibă o politică relaxată şi neconvenţională şi în ceea ce priveşte numerele de telefon mobil la care pot fi contactaţi agenţii săi de vânzări: rareori acestea sunt din reţeaua mobilă a RCS - Digi. În exemplul din imagine, agentul de vânzări are o cartelă de telefonie mobilă de la rivalul Orange (cu prefixul 0755), iar numărul nu este portat în reţeaua RCS&RDS, conform datelor de pe site-ul portabilitate.ro.

RCS&RDS are venituri anuale de peste 400 mil. euro numai în România. Grupul mai are operaţiuni în Ungaria, Slovacia, Cehia, Croaţia, Serbia, Italia şi Spania. Nu există date privind afacerile totale ale grupului RCS& RDS. Singurele informaţii disponibile pentru toate operaţiunile sunt pe anul 2009, când afacerile totale erau de peste 710 mil. dolari (507 mil. euro), cu un profit operaţional (EBITDA) de 274 mil. dolari (200 mil. euro).

UPDATE: Compania RCS&RDS susţine într-un mesaj transmis redacţiei ZF că promoţia prin care le oferă clienţilor noi un router wireles gratuit în custodie este activă din luna septembrie însă acest detaliu nu a fost comunicat când a fost lansată campania de abonare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO