Business Hi-Tech

Aţi cumpăra un smartphone produs de compania ”mic bob de orez”?

Aţi cumpăra un smartphone produs de compania ”mic bob de orez”?

Autor: Paul Comşa

26.12.2011, 20:57 2156

Chinezii nu se dezmint şi comercializează un smartphone care concurează de la egal la egal cu iPhone-urile de la Apple sau cu modelele Samsung Galaxy. Telefonul Mi 1 produs de compania chinezească Xiaomi Technology are toate dotările unui smartphone obişnuit, dar se vinde la jumătate de preţ prin comparaţie cu modelele care au caracteristici similare, scrie Financial Times.

Succesul primului smartphone chinezesc dotat cu microprocesor dual-core de 1,5 GHz a fost atât de mare încât la începutul lui septembrie, când telefonul a fost oferit la preţul de 1.999 de yuani (240 de euro), site-ul a fost blocat cu peste 300.000 de comenzi primite în numai două zile, iar compania a fost nevoită să oprească timp de peste două luni comercializarea lui.

În contextul în care cele mai mari companii de telecomunicaţii din China ZTE şi Huawei au o strategie de creştere a vânzărilor prin oferirea de smartphone-uri de ultimă generaţie, iar Lenovo, al doilea cel mai mare producător IT din lume în funcţie de comenzi, vrea să-şi extindă cota pe piaţa business a gadget-urilor mobile, viitorul celor de la Xiaomi pare luminos.

Compania al cărei acronim înseamnă "internet mobil", dar şi "mic bob de orez" a fost înfiinţată în urmă cu mai puţin de doi ani şi are sub 500 de angajaţi, dar are planuri ambiţioase de dezvoltare şi mizează pe experienţa directorilor care au lucrat în trecut în cadrul marilor companii americane Google, Microsoft şi Motorola şi pe dezvoltarea aplicaţiilor de Internet mobil.

"Motorola, Huawei sau Lenovo sunt companii hardware performante şi au buzunarele adânci, dar serviciile online nu le sunt familiare. Când eram la Microsoft, credeam că firma noastră era invincibilă. Apoi, după ce am trecut la Google am văzut cum dezvoltau software într-o manieră total diferită deoarece, fiind o companie orientată încă de la origine spre Internet, a crescut prin interacţiunea cu utilizatorii", apreciază directorul companiei Xiaomi Lin Bin.

Analiştii sunt însă le taie aripile celor de la Xiaomi şi spun că micii producători chinezi de telefoane se vor confrunta cu numeroase obstacole pe piaţă.

"Va fi greu pentru ei să-şi extindă cota de piaţă deoarece deşi pot concura pe partea de hardware, cheia industriei nu se mai află de multă vreme aici. În ziua de azi ai nevoie de servicii şi aplicaţii pentru a te diferenţia pe piaţă", apreciază analistul Dale Gai de la Barclays Capital, divizia de investiţii a uneia dintre cele mai mari bănci britanice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO