Business Hi-Tech

Austriecii de la Kapsch au 10 mil. € buget de investiţii pentru România

Austriecii de la Kapsch au 10 mil. € buget de investiţii pentru România

România va fi în centrul strategiei grupului Kapsch pentru această regiune din Europa în următorii ani, a declarat Kari Kapsch (centru), director operaţional şi membru al familiei care controlează grupul austriac

Autor: Adrian Seceleanu

21.11.2011, 00:06 1123

Grupul austriac Kapsch, cu afaceri de 830 mil. euro în anul fiscal 2010, va investi în următorii trei ani între 7 şi 10 milioane de euro în dezvoltarea filialei din România, a declarat Dan Roman, directorul general al subsidiarei locale în cadrul unei conferinţe de presă. El a precizat că ţinta de venituri pentru companie este de 15 mil. euro peste trei ani.

Fondată în anul 1892 în Viena ca un producător de aparate de telegrafiat, Kapsch este o afacere de familie care s-a extins în mai multe ţări din regiune şi are trei divizii: cea de soluţii integrate IT&C (BusinessCom), cea care oferă echipamente şi soluţii pentru operatorii telecom şi soluţii de comunicaţii pentru căile ferate (CarrierCom) şi o alta care oferă soluţii, echipamente şi servicii de colectare a taxelor pentru autostrăzi (TrafficCom).

"România va fi în centrul strategiei Kapsch pentru această regiune din Europa în următorii ani", a declarat Kari Kapsch, director operaţional şi membru al familiei care controlează grupul austriac în cadrul unei conferinţe de presă organizate la Bucureşti, odată cu lansarea oficială a companiei pe piaţa locală.

Divizia Kapsch care ţinteşte afaceri de 15 mil. euro în trei ani în România este Business­Com, dar austriecii luptă şi pentru un contract cu compania de căi ferate din România, care urmează să facă în anii următori inves­tiţii importante în actualizarea sistemelor şi infrastructurii la standardele impuse de UE. După ce a cumpărat în 2009 active ale canadienilor de la Nortel, Kapsch a devenit cel mai mare furnizor global de soluţii GSM pentru căile ferate (GSM-R).

În plus, Kapsch vânează şi o eventuală licitaţie organizată în România pentru introducerea unui sistem de taxare pentru drumuri, după ce compania a câştigat mai multe proiecte de acest tip la nivel mondial.

"Dacă este criză ce îşi doresc guvernele? Bani. Iar o soluţie de a obţine fonduri este introducerea unor sisteme de taxare pentru autostradă", a spus Kari Kapsch.

În ce priveşte divizia BusinessCom din România, aceasta ar putea folosi expertiza specialiştilor locali în IT şi pentru proiecte realizate pe alte pieţe internaţionale, au spus reprezentanţii companiei.

Până atunci, "stra­tegia pe termen scurt este să câş­tigăm cât mai multe cu un business recurent, care să ne dea stabilitatea necesară pentru a dezvolta soluţii proprii. Nu avem în plan să avem în câţiva ani venituri extraordinare, ci să avem profit", a spus Dan Roman, directorul general al Kapsch România. El a adăugat că o altă prioritate, pe lângă discuţiile cu firmele austriece care sunt prezente în România, este să participe la licitaţii organizate de instituţii de stat. "Suntem atenţi să respectăm toate condiţiile care sunt impuse pentru a participa la licitaţiile din România".

Kapsch intră în competiţie în România atât cu filialele locale ale IBM şi HP, cât şi cu companii cu acţionariat austriac precum S&T, Romsys sau Frontal Communication.

Pentru banii statului şi ai compani­ilor private se mai luptă şi grupul polonez Asseco, dar şi companii locale precum SIVECO, grupul Asesoft sau Star Storage. Piaţa locală de soft şi servicii IT era estimată să ajungă la peste 700 mil. euro în 2011.

Roman, 61 de ani, unul dintre cei mai influenţi manageri din industria locală IT, s-a retras în mai din echipa de top management a furnizorului austriac de servicii informatice S&T pentru a se ocupa de operaţiunile Kapsch.

Şeful Kapsch România a precizat că firma austriacă a ajuns deja la aproape 40 de angajaţi în România, număr care ar putea creşte odată cu finalizarea achiziţiei unei firme locale, proces care este în faza de due dilligence.

"O parte din aceste investiţii va fi direcţionată către achiziţia de firme de pe piaţa locală. Pentru a răspunde eficient nevoilor clienţilor, aceste firme provin din zona de tehnologie şi servicii software sau firme care posedă deja competenţe solide în domeniile principale de activitate Kapsch în România. Discuţiile sunt în stadiul de due dilligence, cu o firmă de tehnologie locală", a spus Roman, fără a oferi alte detalii.

Anterior Kapsch era prezent în România cu cinci oameni, după ce firma a câştigat în 2009 un contract cu Petrom, cea mai mare companie din România, al cărei acţionar majoritar este firma austriacă OMV.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO