Business Hi-Tech

Beckers, şeful Telekom: Mizăm pe ofertele integrate, niciun rival nu are o reţea fix - mobil comparabilă

Nikolai Beckers, CEO al Telekom România: Banii obţinuţi din vânzarea cablurilor de cupru «plătesc» pentru investi­ţiile în noile tehnologii şi ne asigură cash pentru a contrabalansa impactul măsurilor fiscale şi de reglementare din acest an. Dacă nu am face aceste lucruri ar trebui să reducem investiţiile sau personalul.

Nikolai Beckers, CEO al Telekom România: Banii obţinuţi din vânzarea cablurilor de cupru «plătesc» pentru investi­ţiile în noile tehnologii şi ne asigură cash pentru a contrabalansa impactul măsurilor fiscale şi de reglementare din acest an. Dacă nu am face aceste lucruri ar trebui să reducem investiţiile sau personalul.

Autor: Adrian Seceleanu

23.12.2014, 00:08 516

Deciziile autorităţii de reglementare în telecom şi ale guvernului au avut un impact „substanţial negativ“ pentru grup - care s-a adăugat provocărilor din business, eforturilor de integrare şi rebrandingului, afirmă Nikolai Beckers. Doar reducerea tarifelor de interconectare a provocat o scădere a veniturilor grupului cu 60 mil. euro şi a profitului operaţional (EBITDA) cu 22 mil. euro.

Grupul Telekom România, format din fostele companii Cosmote şi Romtelecom, îşi va concentra şi anul viitorul eforturile comerciale pe pachetele de servicii care combină serviciile de comunicaţii şi divertisment fixe cu cele mobile, pro­fitând astfel de faptul că niciun alt rival de pe piaţă nu deţine o infrastructură comparabilă pe ambele tehnologii (fixă şi mobilă).

„Am făcut multe schimbări în ultimele doi ani, iar acum începem să vedem rezultatele. Anul viitor grupul Telekom îşi va consolida eforturile de a deveni operatorul integrat numărul unu de pe piaţă, cu o poziţie sustenabilă pe toate segmentele şi cu un model de operare nou şi eficient“, a declarat într-un interviu pentru ZF Nikolai Beckers. „Nimeni din industria locală de telecom nu poate oferi la calitatea noastră pachete de servicii fix - mobil“, a punctat Beckers, făcând referire la faptul că niciunul dintre rivali nu are reţele fixe şi mobile la fel de dezvoltate, ci fie reţele fixe, fie reţele mobile.

Orange, spre exemplu, are o reţea mobilă extinsă însă nu are o reţea fixă prin care să ofere servicii clienţilor consumer, la fel ca Vodafone, în timp ce UPC, spre exemplu, nu are o reţea mobilă, ci doar o reţea fixă. Pe de altă parte, RCS&RDS are una dintre cele mai puternice infrastructuri fixe din România, însă acoperirea reţelei mobile proprii este încă departe de cea a jucătorilor consacraţi, zonele încă neacoperite fiind deservite printr-un parteneriat cu Vodafone, care conţine însă limitări în utilizarea serviciului de date.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO