Business Hi-Tech

Binkofski, Microsoft: Am stagnat pe o piaţă în scădere

Binkofski, Microsoft: Am stagnat pe o piaţă în scădere

Ronald Binkofski, directorul executiv al Microsoft România: Nu mă aştept la o creştere a pieţei software din România, însă noi ne vom majora cotele de piaţă. (...) Ne vom apropia mai mult de structurile guvernamentale, să putem înţelege mai bine cum să colaborăm.

Autor: Anca Barbulescu

06.07.2011, 00:07 438

Afacerile Microsoft România vor creşte cu puţinpeste 5% în acest an financiar, care a început la 1 iulie, după ceîn anul financiar trecut (perioada 1 iulie 2010 - 30 iunie 2011) austagnat pe fondul unei pieţe în scădere, a declarat RonaldBinkofski, directorul executiv al companiei.

"A fost un an dificil atât pentru afaceri, îngeneral, cât şi pentru Microsoft. Industria de software din Româniaa scăzut cu circa 5%, iar veniturile noastre din anul fiscal 2011sunt similare cu cele din 2010. Ceea ce e foarte bine, având învedere că au fost suspendate în piaţă multe proiecte în parteneriatcu statul, iar cheltuielile consumatorilor finali au scăzut", a maispus executivul companiei.

În ultimele 12 luni compania s-a concentrat totmai mult pe segmentul clienţilor de business, una dintre zonelecare au adus creştere. Microsoft a lansat în acest sens produseprecum Office 2010 în limba română, care a înregistrat o cotă depiaţă mai mare cu 3% faţă de anul precedent, sau Lync Server 2010,care a adus vânzări de patru ori mai mari, şi şi-a în­tă­ritpoziţia pe segmente precum soluţiile de afa­ceri pentru gestiunearelaţiilor cu clienţii (CRM), unde a înregistrat un avans de120%.

Totodată, compania a lansat şi suita de aplicaţiicloud computing Office 365 în versiune beta în aprilie anul trecutşi în variantă comercială luna trecută. Office 365 numără înprezent 200 de clienţi din rândul companiilor, în special dinsectorul IMM-urilor, iar până la începutul lui 2012 cifra ar trebuisă ajungă de zece ori mai mare. Un client de mari dimensiuni poatefolosi suita pentru câteva sute sau chiar mii de angajaţi, preţulvariind în funcţie de numărul de aplicaţii incluse de la 2 la 27 deeuro pe lună pentru fiecare utilizator, în timp ce o companie micăsau medie contractează soluţia pentru un număr cuprins între 10 şi100 de calculatoare.

Sistemul de operare Microsoft Windows a încheiatanul fiscal cu o cotă de piaţă în creştere cu 4,5 puncteprocentuale pentru PC-urile nou vândute, iar adoptarea Windows 7 înRomânia a ajuns la aproximativ 32%. De asemenea, cota de piaţă asistemului de operare Windows Server a crescut cu 2% deşi vânzărilede echipamente hardware de tip server au scăzut.

"Pentru anul fiscal 2012, început pe 1 iulie, neaşteptăm la o rată de creştere redusă, de sub 10%, mai exact puţinpeste 5%. Nu mă aştept la o creştere a pieţei software din România,însă noi ne vom majora cotele de piaţă. La începutul intervalului,ritmul de creştere va fi mai redus, dar se va accelera spresfârşitul anului", a arătat Binkofski.

Obiectivul pentru acest an îl va reprezentaextinderea pe segmentul consumatorilor, unde compania se aşteaptăla creşteri, precum şi segmentul guvernamental. "Ne vom apropia maimult de structurile guvernamentale, să putem înţelege mai bine cumsă colaborăm. (...) Pe termen mediu şi lung, ne propunem săextindem relevanţa locală a Microsoft şi să concretizăm potenţialulserviciilor în cloud în România", a mai spus RonaldBinkofski.

Reprezentanţa Microsoft din România a raportatpentru anul trecut o cifră de afaceri de 29,7 mil. euro, înstagnare faţă de 2009, şi un profit de 1,9 mil. euro, în scădere dela 4,3 mil. euro în anul precedent. Compania numără în prezentaproximativ 400 de angajaţi, iar pentru perioada imediat următoarevizează recrutarea a încă 30 de specialişti.

AFACERI DE LA ZERO