Business Hi-Tech

Black Friday 2024 la eMAG. Irina Pencea, General Manager eMAG România şi Senior VP eMAG Bulgaria, Ungaria, România: Vrem să trecem de vânzări de 800 mil. lei de Black Friday anul acesta şi să livrăm produsele până pe 23 noiembrie

Tudor Meanea (stânga) şi Irina Pencea (dreapta)

Tudor Meanea (stânga) şi Irina Pencea (dreapta)

Autor: Alexandra Cepăreanu

04.11.2024, 11:10 1336

Grupul eMAG, unul dintre cei mai mari retaileri din regiune, începe Black Friday pe data de 8 noiembrie anul acesta şi îşi propune să livreze toate comenzile înregistrate în campanie până pe data de 23 noiembrie, au spus reprezentanţii eMAG în cadrul unei conferinţe de presă organizată de companie.

„Vrem să trecem de vânzări de 800 mil. lei de Black Friday anul acesta şi să livrăm produsele până pe 23 noiembrie. Avem 25 mil. de produse pe eMAG. Ne am dat seama că e momentul să ne uităm la altă cifră, ce contează este oferta la cel mai bun preţ din an. Pentru că oamenii aşteaptă un an de zile pentru a cumpăra produsul pe care şi-l doreau. Numărăm mai mult oferetele la cel mai bun preţ din an, iar anul acesta avem 1,5 milioane de oferte la cel mai bun preţ din an”, a spus în cadrul conferinţei de presă Irina Pencea, General Manager eMAG România şi Senior VP eMAG Bulgaria, Ungaria, România.

Tudor Meanea, CEO al grupului eMAG, a spus în cadrul conferinţei că Black Friday a crescut de la 8 milioane lei în 2008 la 731 mil. lei în 2023.

„Black Friday ziua din an în care comerţul online e mai mare decât cel offline”, a spus Tudor Manea.

El a adăugat că piaţa de e-commerce va avea o creştere de 10% în 2024 şi va ajunge la o valoare de 11,7 miliarde de euro.

„E commerce va ajunge la 11,7 mld. euro în 2024, o creştere de 10%. 11,7 miliarde de euro care înseamnă şi bunuri şi servicii, adică toată piaţa de ecommerce. Procentul oamenilor care cumpără din online va ajunge la 55% din totalul populaţiei. eMAG în primele 6 luni (aprilie începem anul şi terminăm în martie), a crescut cu 20% (aprilie - septembrie). Am avut cu 6% mai mulţi clienţi care au plasat cu 20% mai multe comenzi. Au fost mulţi clienţi care au încpeut să comande din cell puţin 3 categorii (cu 22,5%). Genius a ajutat la această creştere. Un client are diverse nevoi î funcţie de zi, el poate să intre pe by now pay later, să testeze, apoi intră la patru rate şi apoi îşi doreşte să cumpere un TV şi apelează la 24 de rate”, a spus Tudor Manea.

În prezent, eMAG înregistrează un număr de 2,5 milioane de clienţi fideli, care plătesc diverse produse prin rate fără dobândă.

O noutate pe care o aduce eMAG de Black Friday 2024 este căutarea cu poze, pentru acele produse care nu pot fi uşor descrise în cuvinte, a mai spus Irina Pencea.

„Vezi ceva ce îţi place? Pozează şi cumpără direct în aplicaţia eMAG. Anul acesta consumatorii pot folosi căutarea cu poză, pentru ce nu poate fi descris uşor în cuvinte şi pentru momentele când ai în faţa ochilor fix ce îţi doreşti. De asemenea, rămân şi căutarea semantică care permite să înţelegem intenţia din spatele cuvintelor introduse în căutare - un anumit stil, o anumită categorie de produse, etc. Autosuggest cu Black Friday  - căutare automată cu filtrare aplicată dacă se caută şi cuvintele "Black Friday" /"BF" şi  - filtrul de Black Friday.”

De asemenea, din totalul de 56.000 de selleri din cadrul eMAG, în 2023, 11.000 dintre ei au participat în cadrul campaniei de Black Friday. Pentru anul acesta, Irina Pencea spune că estimările sunt de creştere a numărului de seller participanţi în cadrul Black Friday. „Anul acesta ne aşteptăm să depăşim această cifră.”

Potrivit datelor eMAG, unu din trei oameni vor să cumpere de Black Friday pentru că fac o afacere bună, unu din patru oameni cumpără de Black Friday pentru a face un cadou, şase din 10 cumpărători de Black Friday ştiu deja ce produse doresc să cumpere înainte, unu din cinci cumpărători de Black Friday aleg produsele pe care doresc să le achiziţioneze în săptămâna premergătoare evenimentului, iar unu din doi cumpărători de Black Friday sunt prezenţi de la start pentru a profita de cele mai bune oferte.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels