Business Hi-Tech

„Black Friday”, la mai puţin de o săptămână: cine organizează promoţii şi ce reduceri se anunţă

„Black Friday”, la mai puţin de o săptămână: cine organizează promoţii şi ce reduceri se anunţă

Autor: Adrian Seceleanu

17.11.2012, 18:10 29063

Compania eMag, cel mai mare retailer IT&C online local care a importat cu succes anul trecut pe piaţa locală conceptul american "Black Friday" - un eveniment care marchează intrarea în sezonul de cumpărături de iarnă prin reduceri semnificative ale preţurilor timp de o zi, pentru mai multe produse , lucrează la ediţia din acest an a evenimentului, la fel ca alţi jucători din retailul online IT&C.

"Pot să spun deocamdată că organizăm cel mai tare eveniment de shopping (…). Dacă anul trecut când l-am introdus a fost apreciat de clienţi, anul acesta va fi spectacol", a spus pentru ZF Iulian Stanciu, directorul general al eMag, refuzând să ofere alte detalii.

eMag are o cotă de 70% din piaţa de IT&C online.

Printre retailerii care şi-au anunţat participarea anul acesta la Black Friday se numără şi Koyos.ro, F64.ro, evomag.ro, pcgarage.ro, Flanco, Domo, Altex, şi Oktal.ro.


Cum s-au pregătit retailerii şi ce promoţii anunţă

eMag, a investit doar în ultimele luni peste 200.000 de euro în software şi echipamente ca parte a unui program demarat încă de anul trecut şi care are ca ţintă, printre altele, ca infrastructura companiei să poată susţine numărul mare de accesări al site-ului, de comenzi şi de apeluri la call-center în ziua în care este organizat "Black Friday" şi în care vânzările retailerului pot depăşi încasările dintr-un întreg an ale unui jucător mai mic din retailul online IT&C.

Koyos.ro, un retaile online de talie mai mică, pariază anul acesta pe majorarea de cinci ori a traficului pe site-ul propriu. "Site-ul KOYOS.ro a investit în platformele tehnice (procesoare şi memorii), magazinul online beneficiind de o suplimentare a capacităţii serverelor. KOYOS.ro suportă acum cu 500% mai mulţi vizitatori simultan faţă de anul trecut", potrivit oficialilor companiei. Koyos.ro va oferi reduceri de până la 80% pentru "sute de repere", care includ în acest an şi electrocasnice mari şi produse pentru baie.

F64.ro, cel mai mare retailer de echipamente fotografice din România, cu o cifră de afaceri care ar putea depăşi 20 de milioane de euro în 2012, anunţă reduceri de până la 50%. "Reducerile se vor aplica atât aparatelor foto din categoria compactelor, cât şi DSLR-urilor şi aparatelor profesionale high-end.Totodată, se vor aplica reduceri şi la aparatele mirrorless", potrivit oficialilor F64. "Am pregătit deja stocul, avem mii de unităţi care vor beneficia de reduceri. Acţiunea de anul trecut a fost un real succes pentru noi, ne dorim ca anul acesta să depăşim rezultatele din 2011", a declarat Marian Alecsiu, general manager al F64 Studio.

Oficialii evomag.ro, un alt retailer online IT&C, anunţă de asemenea reduceri semnificative, între 30 şi 70%. "Pentru acest an am pregătit produse din următoarele categorii: laptop-uri, tablete, telefoane mobile, componente PC, televizoare, foto şi electrocasnice. La anumite produse cu aşteptări foarte mari de vânzări avem stoc de sute de unităţi. Avem reduceri între 30 şi 70% iar traficul de vizitatori unici la care ne aşteptăm este între 5 şi 10 ori mai mare faţă de o zi normală. Considerăm că am rezolvat problema spike-ului de trafic folosind servicii cloud în acestă perioadă. Campania noastră va ţine şi o parte din week-end", a spus Pătraşcu,directorul executiv al evomag.ro.

Black Friday se organizează anul acesta pe data de 23 noiembrie şi este de aşteptat ca din ce în ce mai mulţi retaileri să-şi anunţe oferta săptămâna viitoare, pe măsură ce se apropie de ziua evenimentului.

Anul trecut, vânzările înregistrate de Black Friday au fost estimate la aproape 10 milioane de euro.

AFACERI DE LA ZERO