Business Hi-Tech

Bogdan Bilegan, CEO Datacor: Odată cu lansarea internaţională a soluţiilor IT&C produse la Bistriţa estimăm o creştere de 15% a cifrei de afaceri în 2021. Pregătim lansarea în Germania

Bogdan Bilegan, CEO Datacor: Odată cu lansarea internaţională a soluţiilor IT&C produse la Bistriţa estimăm o creştere de 15% a cifrei de afaceri în 2021. Pregătim lansarea în Germania

Autor: Alexandra Cepăreanu

28.01.2021, 12:00 98

Integratorul de soluţii pentru infrastructuri inteligente Datacor, companie românească c deţine o fabrică de fibră optică în Bistriţa, a încheiat anul 2020 cu venituri de 45 mil. lei (9,2 mil. euro), în creştere uşoară faţă de anul precedent. Pentru anul în curs reprezentanţii companiei estimează o creştere de 15% a cifrei de afaceri, creştere ce va avea la bază ş internaţionalizarea produselor.

„În 2019, am obţinut o cifră de afaceri de 8,8 mil. euro şi un profit de 3 mil. euro. Am încheiat 2020 pe profit, iar odată cu lansarea internaţională a produselor Datacor estimăm o creştere de 15% a cifrei de afaceri la finalul acestui an”, a spus Bogdan Bilegan, CEO-ul Datacor.

El estimează că în 2020 rata profitabilităţii va fi similară cu cea din 2019, în contextul în care în ultimii doi ani, Datacor a investit 1,25 mil. euro în construcţia unei noi linii de producţie – o fabrică de fibră optică în parcul industrial Bistriţa-Sud.

„Obiectivele pentru 2020 au fost dezvoltarea unor capabilităţi necesare companiei pentru lansarea pe piaţa europeană a produselor proprii şi menţinerea ratei de profit. Aceste obiective au fost atinse, astfel, estimăm o creştere a profitului de +3% faţă de 2019 şi pregătim lansarea în Germania a produselor de fibră optică fabricate la Bistriţa.”

Compania românească, controlată de fraţii Bogdan şi Cristian Bilegan, continuă angajările în regiune pentru a începe producţia din noua fabrică. De asemenea, fabrica va începe producţia la final de T1/2021 şi se va adresa următoarelor segmente de piaţă: fiber-to-the-home, centrele de date, 5G, LANs (Local Area Networks).

„În producţie, strategia va fi să găsim soluţii inovatoare adaptate nevoilor clientului. Capabilităţile liniei de producţie sunt foarte extinse, cu produsele rezultate vom putea adresa cele mai provocatoare proiecte. Această flexibilitate de a fabrica produsul cu caracteristicile dorite şi de a livra într-un timp scurt constituie un avantaj major”, a adăugat Cristian Bilegan, CMO în cadrul Datacor.

De asemenea, echipa Datacor va creşte semnificativ anul acesta, atât pentru lansarea liniei de producţie, dar şi pentru alte poziţii în cadrul companiei. Numărul de angajaţi în 2020 a crescut la 81 de persoane, de la 69 de oameni în 2019, potrivit reprezentanţilor.

Tot în acest an Datacor va inaugura deschiderea unui centru logistic regional la Bistriţa, în dezvoltarea căruia compania românească a alocat 800.000 euro.

 
 
AFACERI DE LA ZERO