Business Hi-Tech

Bogdan Botezatu, director de cercetare în ameninţări informatice, Bitdefender: 2024 a adus o escaladare a riscurilor cibernetice în zona tranzacţiilor online. Magazinele online au fost atacate de până la 30 de ori pe oră. Peisajul e tot mai periculos

Bogdan Botezatu, director de cercetare în ameninţări informatice, Bitdefender: Noi avem parteneriate cu foarte multe bănci din România şi din afară, care aduc plusvaloare utilizatorilor prin împachetarea serviciilor de banking cu cele de securitate cibernetică, abonamente pentru soluţii antivirus sau pentru monitorizarea identităţii digitale.

Bogdan Botezatu, director de cercetare în ameninţări informatice, Bitdefender: Noi avem parteneriate cu foarte multe bănci din România şi din afară, care aduc plusvaloare utilizatorilor prin împachetarea serviciilor de banking cu cele de securitate cibernetică, abonamente pentru soluţii antivirus sau pentru monitorizarea identităţii digitale.

Autor: Alexandra Cepăreanu

28.04.2025, 12:00 78

„Cred că cu toţii am văzut că a crescut un pic cantitatea de fraudă cu magazine virtuale inexistente, care nu au stoc şi care se promovează agresiv pe reţelele sociale. Din păcate, lucrurile acestea par din ce în ce mai realiste pentru utilizatori, pentru că hackerii investesc bani ca să se promoveze agresiv.“

Anul 2024 a adus o escaladare semnificativă a riscurilor cibernetice în zona comer­ţului online, iar tendinţele arată că ameninţările vor continua să se diversifice şi să se intensifice, a spus Bogdan Botezatu, director de cercetare în ameninţări informatice în cadrul Bitdefender. Magazinele virtuale, utilizatorii şi instituţiile financiare sunt toate ţinte într-un peisaj digital tot mai complex şi periculos.

„Cred că ne-am obişnuit cu phishingul clasic, cu formularele în care ne pierdem datele cardului pentru că am completat formularul greşit. Cred că toţi am văzut că a crescut un pic cantitatea de fraudă cu magazine virtuale inexistente, care nu au stoc şi care se promovează agresiv pe reţelele sociale. Sunt agresiv promovate, par legitime şi conving utilizatorii să plătească pentru produse care nu există. Din păcate, lucrurile acestea par din ce în ce mai realiste pentru utilizatori, pentru că, unu la mână, hackerii investesc bani ca să se promoveze agresiv“, a spus Bogdan Botezatu în cadrul conferinţei ZF eCommerce Summit 2025.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro