♦ „Cred că cu toţii am văzut că a crescut un pic cantitatea de fraudă cu magazine virtuale inexistente, care nu au stoc şi care se promovează agresiv pe reţelele sociale. Din păcate, lucrurile acestea par din ce în ce mai realiste pentru utilizatori, pentru că hackerii investesc bani ca să se promoveze agresiv.“
Anul 2024 a adus o escaladare semnificativă a riscurilor cibernetice în zona comerţului online, iar tendinţele arată că ameninţările vor continua să se diversifice şi să se intensifice, a spus Bogdan Botezatu, director de cercetare în ameninţări informatice în cadrul Bitdefender. Magazinele virtuale, utilizatorii şi instituţiile financiare sunt toate ţinte într-un peisaj digital tot mai complex şi periculos.
„Cred că ne-am obişnuit cu phishingul clasic, cu formularele în care ne pierdem datele cardului pentru că am completat formularul greşit. Cred că toţi am văzut că a crescut un pic cantitatea de fraudă cu magazine virtuale inexistente, care nu au stoc şi care se promovează agresiv pe reţelele sociale. Sunt agresiv promovate, par legitime şi conving utilizatorii să plătească pentru produse care nu există. Din păcate, lucrurile acestea par din ce în ce mai realiste pentru utilizatori, pentru că, unu la mână, hackerii investesc bani ca să se promoveze agresiv“, a spus Bogdan Botezatu în cadrul conferinţei ZF eCommerce Summit 2025.