Business Hi-Tech

Boom TV, aproape de o tranzactie, dupa ce pierderile au ajuns la 34 mil. euro in 2008

Boom TV, aproape de o tranzactie, dupa ce pierderile au ajuns la 34 mil. euro in 2008
14.09.2009, 18:57 202

DTH Television Grup, companie cu actionari israelieni caredetine operatorul de televiziune prin satelit Boom, ar puteaincheia in perioada urmatoare un acord de vanzare a unui pachet deactiuni, in conditiile in care compania a acumulat datorii de 80mil. euro iar pierderile nete au urcat anul trecut pana la 34 mil.euro, au declarat pentru ZF surse de pe piata telecom.

Operatorul, care a luat in urma cu un an un imprumut de 18,5mil. euro de la Unicredit Tiriac Bank, are nevoie de fonduri pentrua-si putea extinde baza de clienti in fata unei competitii dure cujucatori ca RCS&RDS si Romtelecom. Cel mai probabil noiiinvestitori sunt tot din Israel, in conditiile in care Romtelecom,numarul doi pe piata de televiziune prin satelit (DTH), a abandonatplanurile de a achizitiona compania, au adaugat sursele citate.

Romtelecom a spus "pas"

La inceputul acestui an cel mai mare operator de telefonie fixaar fi avut prevazuta in buget suma necesara achizitionarii Boom,insa operatiunea a fost anulata, pe fondul crizei. In acest momentRomtelecom nu ar mai fi interesata de achizitia Boom, in contextulin care in ultimul an platforma sa, Dolce, a castigat aproape300.000 de clienti, fata de aproximativ 50.000 in cazul Boom.

"Romtelecom - operatorul cu gandul la care a fost infiintat Boom- nu mai are in vedere o asemenea achizitie. Operatori caRCS&RDS sau UPC iau cu atat mai putin in calcul o asemeneatranzactie", a comentat pentru ZF un manager de pe piata localatelecom.

Oficial, Romtelecom a negat ca a purtat discutii pentruachizitia Boom precizand doar ca a evaluat oportunitatile decrestere de pe piata.

Contactati de ZF, reprezentantii Boom au evitat sa ofere detaliidespre o eventuala vanzare a actiunilor companiei sau sa comentezesituatia financiara actuala a operatorului. Irina Cluve, marketingmanager al Boom, a mentionat, totusi, ca operatorul s-ar fi aflatintr-o situatie financiara dificila la inceputul anului. "In 2008,compania noastra a avut o crestere organica, ceea ce ne-a permis saurmam planul de dezvoltare. Acum, dupa perioada dificila de lainceputul anului 2009, ne intoarcem la planul de afaceri initial sine mentinem increderea in potentialul serviciilor de televiziuneDTH", a spus pentru ZF Irina Cluve.

Care va fi pretul Boom?

Veniturile Boom au crescut puternic in 2008, de la 5 la aproape18 mil. euro, pe fondul cresterii inregistrate de baza de clienti.In ultima perioada compania a lansat promotii in comun cuoperatorii Orange, Vodafone si Romtelecom, care au contribuit laavansul bazei de utilizatori.

In conditiile in care Boom TV este numarul trei pe piata localade televiziune prin satelit cu 200.000 de clienti, acesta ar puteafi indicatorul utilizat pentru evaluarea companiei intr-o eventualatranzactie. Semnul de intrebare este insa cine va plati peste 40mil. euro pentru o companie cu datorii duble.

"Compania are EBITDA negativ, deci metoda de evaluare ar puteafi doar numarul de clienti inmultit cu o valoare de 200 de euro, incel mai bun caz. Insa cine va plati peste 40 de milioane de europentru o firma cu o valoare negativa, care are datorii de 80 mil.euro? Cred ca investitorii israelieni si-ar dori sa gaseasca uninvestitor din afara grupului, nu sa roteasca din nou actiunilecompaniei", a comentat pentru ZF un manager de pe piatatelecom.

Printre cei mai mari actionari ai Boom se numara ElranInvestments si Livermore Investments Group.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO