Gigantul american Google, care se află în mijlocul unor controverse legate de raportarea veniturilor ÅŸi plata taxelor în mai multe ţări din Europa, susÅ£ine că diferenÅ£ele mari între veniturile raÂportate autorităţilor fiscale din ţările europene ÅŸi veniÂturile încasate în realitate prin inÂtermediul serviciului său de publicitate online AdWords sunt generate de moÂdul de gestionare a businessului Google în afara SUA.
ÃŽn România, spre exemplu, agenÂÅ£iile de media estimează că veniturile companiei sunt de aproximativ 8 ori mai mari decât cele raportate prin Google Bucharest SRL, compania înfiinÅ£ată pe plan local de gigantul american. OperaÅ£iunile de publicitate online nu sunt desfăşurate prin comÂpania din România, afirmă reÂprezentanÅ£ii Google, care subliÂniază că o strategie similară au ÅŸi alÅ£i jucători mari din industrie - de la Microsoft până la Facebook.
„OperaÅ£ional, totul este centraÂlizat în Irlanda. Åži nu numai pentru Google, ci ÅŸi pentru alÅ£i giganÅ£i IT precum Facebook, Microsoft, Oracle sau IBM. Tot ce este business Google în România este realizat din Irlanda, aÅŸa cum este ÅŸi pentru Marea Britanie, FranÅ£a, Israel sau Africa de Sud“, susÅ£ine Dan Bulucea, country manager al Google România.