Business Hi-Tech

Business MAGAZIN. Cum a ajuns Sorin Portase, un absolvent al facultăţii de matematică, să lucreze pentru Adobe: Pentru mine a scrie software e o formă de exprimare. E o coincidenţă foarte plăcută că sunt plătit pentru asta

Autor: Andra Stroe

30.04.2022, 19:00 63

Sorin Portase şi-a petrecut întreaga carieră în aria tehnologiei, iar de şapte ani lucrează pentru Adobe, un jucător de top din această industrie. El are însă aspiraţii dincolo de statutul de angajat. Vrea să conducă propria companie, pe care visează să o lanseze în următorii zece ani.

 

Contribuţia mea în cadrul echipei Adobe Identity este centrată pe securizarea procesului de login al utilizatorilor în ecosistemul Adobe, iar un aspect important al acestei misiuni este asigurarea că deţinătorul unui cont Adobe este singura persoană care poate accesa acel cont”, descrie el activitatea pe care o are în companie, din rolul de senior computer scientist (programator nivel 5). Sorin Portase lucrează cu tehnologii din ecosistemul Java.

„Prin urmare aş spune că JVM (Java virtual machine) este tehnologia fundamentală din activitatea mea.” De-a lungul timpului povesteşte că s-a ocupat atât de proiecte destinate pieţei naţionale, cât şi celei internaţionale, şi spune că în ambele contexte, dimensiunea calitativă a produsului a fost lucrul cel mai important, măsura în care produsul dezvoltat le este util oamenilor, le uşurează sau îmbunătăţeşte viaţa.

„Ce a adăugat expunerea internaţională a fost confirmarea că utilizatorii, oamenii de fapt, au foarte multe lucruri în comun chiar dacă îi despart continente. De exemplu, niciun user nu îşi doreşte să vadă prea des pagina de login la care lucrăm noi cu atâta pasiune.” În Adobe Identity, cel mai complicat proiect la care a lucrat a fost acela prin care oferea utilizatorilor posibilitatea de a se deloga complet din toate produsele Adobe.

Potrivit lui, ceea ce pentru o aplicaţie simplă este un lucru banal, într-un ecosistem atât de complex şi eterogen precum cel al lui Adobe (care include aplicaţii web, aplicaţii desktop, aplicaţii mobile), să te asiguri că nu mai există nicio sesiune activă a unui user nu este atât de simplu. „Odată realizat, acest sistem a uşurat foarte mult alinierea Adobe la standardul GDPR, chiar dacă iniţial nu a fost dezvoltat în acest scop.” Despre sistemele Identity spune că e necesar, în general, să fie foarte robuste, în cazul Adobe cerinţa fiind de 99.99% uptime.

„Asta înseamnă că într-un an sistemul poate să fie nefuncţional un maxim de 52 dminute şi 36 de secunde. Astfel de restricţii necesită de multe ori abordări neconvenţionale, care presupun o doză mare de creativitate, iar tot acest proces îl găsesc extrem de motivant.”

Citiţi articolul integral pe Business MAGAZIN. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO