Business Hi-Tech

Business Magazin. Cine este în spatele Bible Chat, cel mai surprinzător start-up din IT-ul românesc, a cărui aplicaţie a ajuns în topul mondial

Autor: Ioana Niţă

27.04.2025, 14:32 3304

Va fi viitorul unicorn tech al României Bible Chat - aplicaţia care pare că a găsit formula de a crea acel „Personal Jesus” - salvatorul personal care să fie mereu acolo să-ţi audă rugăciunile şi să-i pese de tine, subiectul melodiei cult din anii ’90 a formaţiei Depeche Mode? Cu un background marcat de mai multe poveşti antreprenoriale, Laurenţiu Bălaşa, fondatorul Bible Chat, noul star al ecosistemului de start-up-uri tech din România, pare că are şi energia, şi determinarea de a transforma acest proiect într-un succes global. Citiţi povestea antreprenorului şi a aplicaţiei care - finanţare cu finanţare, abonament după abonament - îşi construieşte calea spre o evaluare stelară. 

„Eu voiam să fac bani, asta era în capul meu când eram mic. Şi mi se pare normal când eşti mic să ai asta în cap. Mi se pare că prea blamăm oamenii care vor să facă bani. E mişto să faci bani. După aceea vrei să faci altceva, vrei să faci ceva mai interesant, să faci ceva cu adevărat important, care să aibă sens. Mi se pare că antreprenorii ar trebui să fie mândri că vor să facă bani. Pentru că apoi vor dori să aibă un impact pozitiv asupra lumii şi îşi vor da seama care-i sensul pentru ei”, spunea el în urmă cu cinci ani în cadrul unui interviu la ZF IT Generation.  „Sensul” i s-a arătat lui Bălaşa în urmă cu circa doi ani, când a pivotat de la aplicaţia pentru citit Basmo (fostă Underline) la aplicaţia Bible Chat, în condiţiile în care a văzut că majoritatea utilizatorilor Basmo erau interesaţi de texte religioase. Drumul până la actualul business - Bible Chat - a fost însă marcat de o serie de încercări antreprenoriale, unele care au eşuat, iar altele care au avut succes şi care i-au permis să meargă mai departe şi să înfiinţeze alte afaceri. Povestea lui Bălaşa în antreprenoriat nu a început însă în tehnologie. Prima lui incursiune în lumea afac-erilor a venit la doar 15-16 ani, când a deschis o companie (Total Relo) în domeniul transporturilor. La 18 ani, a urmat un al doilea business în sectorul HoReCa – un lanţ de patiserii. 

„N-am pornit în domeniul IT, deşi făcusem programare când eram mic. Primele businessuri au fost în alte domenii. Primul business a fost în transport, după care am făcut un business în HoReCa “, povestea el în februarie 2020. Aceste prime afaceri i-au oferit fundamentul necesar pentru a-şi continua parcursul antreprenorial. După cum chiar el recunoaşte: „Au mers OK, în sensul că am făcut bani şi au fost profita-bile, dar piaţa e limitată dacă faci un business local”. Abia după aceste experienţe a făcut tranziţia către IT, unde a identificat oportunităţi mai mari de creştere. Primul său proiect tech a fost un site care vindea cupoane de reduceri, similar cu modelul americanilor de la Groupon, care era foarte popular la acea vreme - perioada 2008-2014. „La vremea respectivă era Groupon şi toată nebunia cu site-urile de reduceri. Am făcut primul site de reduceri şi l-am vândut. Primul din România, nu global. Ar fi fost bine să-l fac global”, povesteşte el, reflectând asupra acestei experienţe. După doar nouă luni de muncă, a reuşit să vândă platforma pentru 50.000 de euro - un început care din perspectiva finanţărilor Bible Chat poate părea modest, dar care este semnificativ pentru cariera sa.

 

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels