Business Hi-Tech

Business Magazin. Cum poţi să-ţi faci ordine în documente: De la haosul fizic la ordine digitală cu AI, ce spune Andrei Negulescu, Matricia Solutions

Andrei Negulescu, strategic digitalisation manager, Matricia Solutions: Am observat că oamenii nu se sperie că sunt daţi afară şi că tehnologia le ia locul, ci mai degrabă le este frică de schimbarea pe care o aduce tehnologia. Pentru că în momentul în care vine digitalizarea peste ei, se schimbă statu- quo-ul. Şi oamenilor le place să rămână în modul de lucru pe care îl cunosc, cu care sunt confortabili.

Autor: Alexandra Cepăreanu

27.04.2025, 15:09 162

Să ne imaginăm o cameră plină cu dosare şi documente fizice, fiecare clipă de căutare sau arhivare consumând timp preţios. Acesta este scenariul cu care se confruntă multe companii care încă se bazează pe metode tradiţionale de gestionare a informaţiilor. Dar în era digitală, tehnologia schimbă radical acest proces, transformând ceea ce ar putea dura luni întregi într-o operaţiune de doar câteva ore. Andrei Negulescu, expert în digitalizarea afacerilor, a explicat pentru BUSINESS Magazin cum tehnologiile de digitalizare şi inteligenţa artificială pot reduce semnificativ timpul necesar pentru gestionarea documentelor.

Am avut recent un proiect cu o companie care avea în jur de 14.000 de contracte istorice şi nu puteau să le urmărească. Ca să imporţi într-un sistem 14.000 de contracte manual, când încarci manual contractele într-un sistem digital, încarci contractul şi după aceea pui titlul contractului, parteneri, dată de expirare, subiect etc. Iar la 14.000 de contracte toată treaba asta durează aproximativ doi ani. Însă noi am instruit modelul de AI (inteligenţă artificială) care să extragă automat din contracte care sunt complet nestructurate cele 25 de etichete, de metadate relevante - cum am spus, titlu, număr şi aşa mai departe - şi am importat 14.000 de contracte în opt ore, toate indexate, puse automat în foldere, ordonat. Asta era ceva imposibil de făcut înainte de large language model (LLM)”, a spus într-un interviu pentru BM Andrei Negulescu, strategic digitalisation manager în cadrul Matricia Solutions – companie românească care furnizează soluţii software pentru mediul de business. 

El a explicat că prin integrarea unui sistem cloud, documentele pot fi încărcate rapid şi gestionate eficient, iar inteligenţa artificială ajută la analiza şi interpretarea acestora, economisind resurse şi sporind acurateţea procesului.

Un alt exemplu oferit de Andrei Negulescu este folosirea AI pentru a reduce timpul şi a avea dimensiunea amprentei de carbon a unei companii. „Folosim AI pentru a ajuta companiile cu auditul asupra mediului – toate companiile trebuie să facă acest audit, să ofere o dimensiune a amprentei de carbon. Deci ar trebui să încarce nişte informaţii despre cât curent au consumat, care sunt resursele pe care le folosesc. Aspect care aduce o nebunie într-o companie mare, trebuie să angajeze oameni pe zona asta, care trebuie să se uite în business, să caute informaţiile de care au nevoie, să le separe şi să calculeze. Ce să vezi? Nu multe companii au acces la facturile lor de la furnizori şi cu AI noi ne uităm care sunt facturile care au legătură cu consumul de curent electric, cu alte resurse şi aşa mai departe şi ajungem la rezultatul dorit. Ele sunt date nestructurate, pe care AI ţi le structurează.”

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels