Business Hi-Tech

Busola Connex, in loc de ghid turistic

19.02.2004, 00:00 103

Companiile romanesti care vor sa-si promoveze serviciile au un nou instrument de marketing iar turistii isi pot face o idee asupra locului in care se afla. Toate acestea sunt posibile prin activarea serviciul de localizare Busola Connex, pe care operatorul de telefonie mobila MobiFon l-a lansat zilele trecute.
Serviciul poate oferi utilizatorilor retelei Connex diverse tipuri de informatii referitoare la zona in care se afla la un moment dat, pornind de la denumirea orasului sau zonei pe care o viziteaza si mergand pana la promotii anuntate de companiile partenere Connex.
In prezent, numai doua firme, respectiv McDonald's si Raiffeisen Bank, au incheiat acorduri pentru promovarea serviciilor proprii prin Busola Connex.
Serviciul este bazat pe tehnologia Cell Broadcast care permite operatorului sa emita mesaje in anumite zone geografice, dinainte definite, catre un numar mare de utilizatori. Astfel, daca operatorul a predefinit, spre exemplu in Bucuresti, anumite zone utilizatorului ii va aparea pe telefonul mobil regiunea in care se afla (Unirii, Teatrul National, Drumul Sarii, Universitatii etc). La fel vor aparea si mesajele cu promotii de la diferite companii care au ales sa-si promoveze astfel serviciile.
Activarea "busolei" se face de la telefonul mobil astfel incat utilizatorul are posibilitatea sa opteze pentru a primi sau nu informatiile.
Serviciul este disponibil pentru orice utilizator Connex, indiferent daca este abonat, are cartela reincarcabila sau este turist strain, foloseste roamingul si a accesat reteaua operatorului roman. Mesajele apar insa numai in limba romana astfel incat pentru o persoana care nu o cunoaste va fi destul de dificil sa inteleaga spre exemplu ce scrie in mesajele trimise de Raiffeisen Bank.
Utilizatorii retelei Connex nu platesc nimic pentru serviciile de acest gen. In schimb platesc firmele care vor sa-si promoveze serviciile catre clientii Connex. Reprezentantii operatorului roman nu au declarat ce preturi practica la acest gen de servicii dar au precizat ca, pe viitor, utilizatorii vor putea primi pe telefonul mobil chiar si informatii privind anumite puncte de interes. Cu alte cuvinte, sa nu va surprinda daca va veti afla la un moment dat pe Bulevardul Magheru din Bucuresti si veti primi un mesaj in care sunteti informat ca la numarul x se afla firma y sau o sucursala a bancii z.
Busola Connex este disponibila in toata tara dar in orasele mai mici va aparea numai numele localitatii nu si denumirea unor cartiere sau zone. Informatii detaliate va vor aparea pe telefon numai daca va aflati in Bucuresti, Timisoara, Iasi, Cluj, Sibiu, Constanta, Arad, Oradea, Craiova, Brasov si Ploiesti.
Mesajele fiecarui partener vor fi emise pe un canal separat, Connex punand la dispozitie un numar de 1.000 de astfel de "cai". Promotiile McDonald's merg pe canalul 100 iar cele ale Raiffeisen Bank pe canalul cu numarul 200.
Numarul canalelor de pe care pot fi primite mesajele diferitelor companii depinde insa de modelul telefonului. Este astfel posibil ca nu pe toate celularele sa "intre" promotiile McDonald's Sau Raiffeisen Bank. Activarea serviciului nu este prea intuitiva astfel incat s-ar putea sa apelati in cele din urma la un specialist Connex care sa va arate cum trebuie sa butonati telefonul mobil pentru a obtine ceea ce doriti.
Conducerea MobiFon nu a dezvaluit costurile pentru implementarea tehnologiei Cell Broadcast si nici a Busolei Connex. Astfel de servicii exista in aproape toate tarile care au retele GSM, a precizat Octavian Trofin, marketing product manager la Connex.
iuliana.susanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO