• Leu / EUR5.0860
  • Leu / GBP5.7723
  • Leu / USD4.4037
Business Hi-Tech

Călin Fusu, Zumzi: Groupon a plecat pentru că piaţa a impus comisioane foarte mici, nu de 50% ca în SUA

Autor: Luciana Georgescu

05.09.2014, 00:06 942
Compania americană Groupon, unul dintre cei mai mari jucători globali de pe piaţa de cupoane de reduceri, a ieşit de pe piaţa din România pentru că, pe de o parte, firmele româneşti au concurat foarte agresiv determinând o reducere a comisioanelor încasate la un nivel foarte mic în raport cu cel din alte ţări, iar pe de altă parte şi piaţa în sine a scăzut, a declarat la emisiunea video ZF Live Călin Fusu, cel care controlează Zumzi şi Kolektiva, cele mai mari site-uri de cupoane de pe piaţă.
 
„Nu piaţa este problema, cred că modelul lor de business e puţin problematic, nu doar în România, ci şi în alte ţări din Europa şi chiar SUA. Piaţa de cupoane de reduceri online (valoarea achiziţiilor) este peste 5 milioane de euro pe an, dintre care 10-15-20% este comisionul. Comisionul relativ mic este una dintre problemele care au scos Groupon din piaţă. De exemplu în SUA comisoanele ajung şi la 50%, în România piaţa a fost agresivă, a setat comisioane mici şi a înregistrat pierderi. Toată industria a fost întâi într-un avânt şi apoi într-un declin şi cred că am învăţat cu toţii că trebuie  să existe o specializare şi nu un model de business bazat pe «de toate pentru toţi». În România, concurenţa pe piaţa reducerilor online a fost foarte puternică. La un moment dat au existat sute de site-uri care făceau acelaşi lucru“, a declarat Fusu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează Gala Ziarul Financiar, 17 noiembrie 2025
Principalele valute BNR - ieri, 13:37
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 5.0860
Diferență: 0,0295
Ieri: 5.0845
Azi: 4.4037
Diferență: -0,2898
Ieri: 4.4165
Azi: 5.7723
Diferență: -0,0796
Ieri: 5.7769
Azi: 5.4550
Diferență: -0,0293
Ieri: 5.4566