Business Hi-Tech

Călin Fusu, Zumzi: Groupon a plecat pentru că piaţa a impus comisioane foarte mici, nu de 50% ca în SUA

Autor: Luciana Georgescu

05.09.2014, 00:06 921
Compania americană Groupon, unul dintre cei mai mari jucători globali de pe piaţa de cupoane de reduceri, a ieşit de pe piaţa din România pentru că, pe de o parte, firmele româneşti au concurat foarte agresiv determinând o reducere a comisioanelor încasate la un nivel foarte mic în raport cu cel din alte ţări, iar pe de altă parte şi piaţa în sine a scăzut, a declarat la emisiunea video ZF Live Călin Fusu, cel care controlează Zumzi şi Kolektiva, cele mai mari site-uri de cupoane de pe piaţă.
 
„Nu piaţa este problema, cred că modelul lor de business e puţin problematic, nu doar în România, ci şi în alte ţări din Europa şi chiar SUA. Piaţa de cupoane de reduceri online (valoarea achiziţiilor) este peste 5 milioane de euro pe an, dintre care 10-15-20% este comisionul. Comisionul relativ mic este una dintre problemele care au scos Groupon din piaţă. De exemplu în SUA comisoanele ajung şi la 50%, în România piaţa a fost agresivă, a setat comisioane mici şi a înregistrat pierderi. Toată industria a fost întâi într-un avânt şi apoi într-un declin şi cred că am învăţat cu toţii că trebuie  să existe o specializare şi nu un model de business bazat pe «de toate pentru toţi». În România, concurenţa pe piaţa reducerilor online a fost foarte puternică. La un moment dat au existat sute de site-uri care făceau acelaşi lucru“, a declarat Fusu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO