Business Hi-Tech

Camelia Ivan, CEO Trans Sped: Digitalizarea domeniului public va avea ca efect digitalizarea companiilor active în România, pentru că acestea vor fi obligate să se adapteze

ZF Digital Summit 2020

Camelia Ivan, CEO Trans Sped: Digitalizarea domeniului public va avea ca efect digitalizarea companiilor active în România, pentru că acestea vor fi obligate să se adapteze

Autor: Alexandra Cepăreanu

05.11.2020, 12:26 112

Digitalizarea sectorului public va atrage după sine digitalizarea companiilor active în România, afirmă Camelia Ivan, CEO Trans Sped, în cadrul videoconferinţei ZF Digital Summit 2020.

„Dacă firmele se vor înfiinţa online, iar autoritzaţiile şi avizele vor fi emise online şi companiile se vor adapta şi vor fi mai eficiente în acest mod de lucru, vor adopta şi vor implementa noile tehnologii”, a spus Camelia Ivan.

 

Alte declaraţii

Viteza internetului este un motor în digitalizare, iar România se mândreste la acest capitol. Tehnoloia 5G va fi o revoluţie, iar noi ca ţară avem un avanataj competivit în faţa celorlalte ţări. Un alt avantaj este experienţa pe care o avem şi o industrie de IT bine dezvoltată, avem posibilitatea să beneficiem de produse la preţuri mai reduse decât în alte pieţe, spre exemplu un certificat digital în SUA costă câteva sute de dolari, iar în România preţul acesteia este echivalentul a două cafele în oraş. Un alt punct forte este deschiderea autorităţilor spre digitalziare şi cadrul care a început să se contureze din  ce în ce mai bine.

Sunt câteva obiective strategice pe care le-aş propune pentru a creştere dezvoltarea digitalizării: educaţia digitală – pentru generaţiile viitoare mediul digital va fi a doua casă, dar şcoala nu îi pregăteşte îndeajuns, este o criză de profesori pregătiţi în domniul TIC– ,integrarea tuturor soluţiilor digitale în administraţiile publice, susţinerea companiilor pentru a deveni competitive în epoca digitală. România trebui să se racordeze la ce se întâmplă în ţările digitalizate competente.

Anul acesta am constata că România a făcut paşi mari pentru a se alinia la această economie digitală. Avem premizele pentru o economie digitală.

Pandemia a avut şi are impact devastator la nivel economic, dar a grăbit saltul spre economia digitală.

Alfabetizarea societăţii – mulţi români, din multe categorii sociale au fost nevoiţi să folosească tehnologia în această perioadă. Copii, părinţi, bunici, aceste experenţe au arătat că este o direcţie bună, sustenabilă şi care ne ajută să avem rezilienţă şi ne ajută să trecem la nivelul următor şi ne ajută să facem economie de timp şi bani.

 
AFACERI DE LA ZERO