Business Hi-Tech

Canon a vândut o imprimantă de 200.000 de euro unei universităţi din Transilvania

no title

Autor: Radu Racu

31.05.2012, 00:09 4753

Piaţa de imprimante destinate mediu lui de business va înregistra în acest an o creştere modestă, de câteva procente, iar unul dintre criteriile principale după care firmele îşi aleg soluţiile de imprimare este cel legat de posibilităţile de reducere a costurilor, au declarat pentru ZF oficialii Sama Consul, unicul partener local al Canon pe piaţa B2B în România.

Preţurile pentru o imprimantă multifuncţională (care are mai multe funcţii, printre care şi de copiator şi scanner) vândută unei companii pornesc de la câteva sute de euro şi pot atinge chiar şi câteva sute de mii de euro.

O astfel de imprimantă din segmentul de top a fost cumpărată anul acesta de o universitate din Transilvania, pentru o sumă de aproape 200.000 de euro. "Este cea mai scumpă imprimantă a noastră, dar gestionează toate etapele printării unei cărţi", a spus pentru ZF Cezar Croveanu, directorul general al Sama Consul, compania care a vândut imprimanta universităţii româneşti. "Universitatea avea nevoie de o imprimantă care să tipărească imagini cu o calitate ridicată, care să redea contrastele şi nuanţele. La imprimanta pe care am livrat-o, într-un capăt introduc hârtia şi coperţile, iar la celălalt capăt scot cartea gata de pus pe raft în librării", afirmă managerul Sama Consul. El a refuzat să dezvăluie numele universităţii, invocând clauze de confiden ţialitate din contract.

Compania lucrează cu jucători de top din industria farmaceutică, segmentul hotelier şi cu instituţii de stat şi este unicul partener al japonezilor de la Canon pe piaţa românească pentru imprimantele destinate mediului de business, cu o cotă de piaţă estimată de Croveanu la 8%. Anul trecut, Sama Consul a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 3 milioane de euro, iar pentru 2012 ţinteşte un avans de 5%.

Recesiunea, precum şi incertitudinile de pe scena politică au afectat afacerile dealerilor de imprimante, însă alegerile locale din vară şi cele generale din toamnă ar putea asigura un reviriment al pieţei. "Achiziţiile instituţiilor publice au avut de suferit din cauza incertitudinilor politice, însă pentru a doua jumătate aşteptăm creşteri, pe fondul campaniilor electorale", susţine Victor Matei, Partner Channel Manager pentru operaţiunile din România ale Canon.

Canon are în România o cotă de piaţă de circa 20% din piaţa totală de imprimante, inclusiv cele vândute în retailul clasic, şi concurează cu nume ca Epson sau Hewlett Packard. Anul trecut în România s-au vândut în total circa 120.000 de imprimante, conform estimărilor Epson, unul dintre principalii jucători de profil.

Produsele de printing pentru segmentul business se află pe un trend ascendent în ultima perioadă, conform Canon. Compania a introdus în România soluţii de eficientizare a costurilor precum software-ul uniFLOW, ce poate genera scăderi ale costurilor de imprimare de până la 30-40%, ajutând companiile să administreze eficient costurile şi procesul de imprimare.

Potrivit companiei de analiză GfK România piaţa de imprimante şi multifuncţionale a revenit în primul trimestru al anului 2012 la un trend uşor negativ. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, piaţa a înregistrat din punct de vedere valoric o uşoară scădere de peste 5%, ajungând în primele trei luni ale anului 2012 la o valoare de 7 milioane euro. În continuare, interesul consumatorilor (atât al celor casnici, cât şi al celor business-tobusiness) este îndreptat către echipamentele multifuncţionale. Scăderea în valoare a sectorului a fost generată de diminuarea interesului pentru imprimantele cu o singură funcţie, în special cele cu tehnologie inkjet.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO