• Leu / EUR4.6540
  • Leu / GBP5.1867
  • Leu / USD4.1197
Business Hi-Tech

Cât plătesc băncile locale ca să-şi facă reclamă la credite pe Google

Cât plătesc băncile locale ca să-şi facă reclamă la credite pe Google

Autor: Magraon Andreea

31 ian 2011 309

Băncile din România care şi-au făcut în luna ianuarie reclamă prin intermediul Google, cel mai mare motor de căutare din lume, la ofertele de împrumuturi au plătit şi şase dolari pentru a folosi cuvântul-cheie "credit" în anunţuri, potrivit datelor agregate de agenţia de web marketing Today's.

"Credit" a fost cel mai scump cuvânt-cheie plătit de băncile din România în luna ianuarie pe Google AdWords, potrivit sursei citate.

"Creditele au fost promovate foarte mult în ultimele trei luni ale anului 2010 pe Google", potrivit lui Marius Lăzărescu, CEO al Today's şi expert certificat Google AdWords.

Google AdWords este un serviciu de publicitate online plătită, care funcţionează după metoda cost pe clic (pay per clic), ceea ce înseamnă că un client al Google AdWords va fi taxat doar în momentul în care un utilizator care navighează pe internet a dat clic pe link-ul aferent anunţului afişat de motorul de căutare.

Prin sistemul de publicitate Google AdWords, reclamele clienţilor sunt afişate doar pentru utilizatorii care caută pe internet anumite cuvinte-cheie legate de compania respectivă. Preţul cuvintelor-cheie este stabilit prin licitaţie de către companiile care doresc să se promoveze pe Google. Spre exemplu, preţul de 6 dolari pentru cuvântul "credit" a fost stabilit în urma unei licitaţii, aceasta fiind suma pe care o companie o va plăti pentru a apărea în primele poziţii, pe prima pagină de rezultate, atunci când utilizatorii caută acest cuvânt. Dacă utilizatorii dau clic pe reclama băncii a cărei reclamă a fost afişată pe motorul de căutare, atunci compania este taxată cu şase dolari pe clic. Promovarea depinde însă de bugetele companiilor. De pildă, cele care au alocat sume mai mici nu vor apărea în primele poziţii pe motorul de căutare în funcţie de căutările după "credit".

O companie care are alocat un buget de 10 dolari pe zi pentru AdWords îşi va publica anunţurile pe paginile patru sau cinci de rezultate la căutarea după cuvântul-cheie, având în vedere că dacă ar vrea să fie prima - deci să plătească 6 dolari -, îşi va consuma cu un singur clic al unui client o jumătate din buget.

În ultimele luni ale anului, în topul primilor 5 jucători din industria financiară cu cea mai mare prezenţă în Google AdWords se află Unicredit Ţiriac, ING Bank, Cetelem, Bancpost şi Millennium Bank, potrivit studiului agenţiei Today's care a monitorizat 11.420 de site-uri, dintre care 9.290 cu extensia .ro.

Afacerile Google în România sunt estimate la câteva milioane de euro anual, piaţa locală de publicitate online fiind evaluată la circa 20 de milioane de euro.

În ceea ce priveşte industria de leasing, cele mai multe companii au promovat pe Google AdWords în ultimul trimestru din 2010 vânzările de maşini second-hand sau promoţiile. Cel mai scump cuvânt-cheie din industria de leasing în Google AdWords a fost în luna ianuarie 2011 "leasing", pentru care s-a ajuns la un preţ de 2,16 dolari.

Newsletter Ziarul Financiar

Înscrie-te la newsletter-ul ZF.ro ca să primeşti zilnic informaţiile de business care contează. Ia decizii în cunoştinţă de cauză!

Principalele valute BNR - joi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.6540
Diferență: 0,1183
Ieri: 4.6485
Azi: 4.1197
Diferență: 0,8223
Ieri: 4.0861
Azi: 5.1867
Diferență: 0,2803
Ieri: 5.1722
Azi: 4.1341
Diferență: 0,3666
Ieri: 4.1190