Business Hi-Tech

Cât profit se poate obţine dintr-o campanie prin SMS

Cât profit se poate obţine dintr-o campanie prin SMS

Autor: Claudiu Ilioiu

09.08.2012, 15:22 625

Tot mai multe companii din România au decis să investească în campanii prin SMS în ultimii ani, ca urmare a creşterilor anuale înregistrate de piaţa de mobile marketing (informări şi texte promoţionale prin SMS). Web2sms, liderul pieţei de profil, indică ce rată de răspuns şi ce profit poate să genereze o astfel de campanie în cadrul unei analize.

Rata de răspuns pentru o campanie prin SMS (acei clienţi care în urma unui SMS sună la un număr de telefon sau răspund la acel mesaj pozitiv, în baza campaniei specifice în care au fost incluşi) a avut o medie de 1,7% anul trecut, conform web2sms.

"Din experinţa noastră, ratele de răspuns variază foarte mult la nivel de industrie şi depind de experienţa celui care se ocupă din partea firmei de aceste campanii prin SMS. Spre exemplu, în fashion retail-ul tradiţional am avut şi rate de răspuns de 8%, ceea ce înseamnă că 8% din persoanele adresate au venit în magazin pentru a beneficia de anumite promoţii", a explicat Liviu Pandrea, Director Mobile Marketing Netopia, în cadrul unui comunicat.

Pandrea a mai adăugat că un sector cu potenţial de creştere în ceea ce priveşte rata de răspuns obţinută pentru un SMS, în 2012, este reprezentat de industria HoReCa (Hoteluri Restaurante Cafenele).

"Obţinerea unor rate de răspuns în creştere pe acest sector reprezintă o provocare şi pentru noi. Potenţialul pe care îl are domeniul HoReCa ne încurajează şi estimăm că, în anul următor, vom înregistra un avans pe această nişă", a declarat Directorul de Mobile Marketing al Netopia.

Cât profit se poate obţine dintr-o campanie prin SMS (exemplu):

Număr de persoane adresate
10.000
Rată de conversie (pesimistă)
1% (respectiv 100 de persoane ajung în magazin şi cumpără cel puţin un produs)
Profit mediu pe produs
5 euro
Cost/SMS
0,04 euro
Cost campanie
10.000 x 0,04 = 400 euro
Profit campanie
10.000 x 1% x 5 = 500 euro
Profit iniţiativă
100 euro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO