Business Hi-Tech

Business Magazin. Cum a ajuns Bitdefender să se asocieze cu Ferrari şi ce îi va aduce această colaborare. „Prin parteneriatul cu Ferrari, am ieşit deja puţin pe bursă”. Un interviu cu Charles Leclerc, pilotul Ferrari în F1

Autor: Ioana Matei

16.07.2023, 17:25 1946

Bitdefender, compania înfiinţată de doi „întreprinzători” români, după cum le place soţilor Talpeş să îşi spună, accelerează în cursa pentru notorietate globală odată cu anunţul unui nou nivel al parteneriatului cu Ferrari, făcut chiar acasă la producătorul de automobile de lux. Iar această recunoaştere îl determină pe Florin Talpeş să spună, referindu-se la mult discutata posibilă listare a companiei: „Prin parteneriatul cu Ferrari, am ieşit deja puţin pe bursă”.

La Maranello ploua torenţial când am ajuns pentru evenimentul realizat de Bitdefender în colaborare cu Ferrari, unde cele două companii au anunţat un nou nivel al parteneriatului (de această dată este vorba despre unul comercial, care presupune folosirea uneia dintre soluţiile de securitate cibernetică ale Bitdefender de către Ferrari S.p.A.). La Imola, unde avea să se desfăşoare prima cursă de Formula 1 la care Măriuca şi Florin Talpeş, fondatorii companiei Bitdefender, aveau să asiste din public, pista era inundată.

Cursa a fost anulată, elicopterul cu care Charles Leclerc, unul dintre piloţii Ferrari din Formula 1, urma să ajungă la întâlnirea de miercuri ca soluţie de rezervă transportului tradiţional nu a primit permisiunea de decolare – iar totul a trebuit regândit şi adaptat la condiţiile meteo din regiunea calamitată Emilia Romagna. Dacă ar fi să facem o paralelă între evenimentul cu media, angajaţi ai Bitdefender şi parteneri ai companiei organizat recent în Italia şi mult discutata listare a Bitdefender, lucrurile nu stau foarte diferit: compania avea toate datele ca să facă acest pas, însă climatul economic a decis altceva.

Dincolo de faptul că a dezvoltat o companie care vinde produse de securitate informatică pentru sute de milioane de utilizatori din toată lumea, cofondatorul şi CEO-ul Bitdefender este recunoscut, cel puţin în presa din România, drept un lider modest, care nu conduce nici măcar o maşină, darămite un „bolid” de lux, aşa cum erau la tot pasul în Maranello, oraşul-mamă al celebrului Cavallino Rampante. „Am permis de conducere... pentru metrou – adică abonament –  şi aş prefera oricând un Lime sau altceva în Bucureşti”, răspunde Florin Talpeş, mai în glumă, mai în serios, referindu-se la posibilitatea de a conduce un Ferrari, în cele câteva minute de interviu cu Business Magazin. Atunci, care este miza asocierii extinse recent de la Scuderia Ferrari, echipa de Formula 1, la nivelul întregului grup italian pentru Florin Talpeş, „întreprinzătorul”? „Nu mă uit deloc la faptul că este un brand de lux, însă este absolut uimitor să vezi cum un brand poate să aibă atâţia fani, având totuşi o bază de cumpărători atât de redusă. Ceea ce contează pentru noi nu este baza de cumpărători, care este una mult mai redusă faţă de un producător de maşini de masă, pe noi ne interesează fanii, iar atunci când vorbim despre fanii Ferrari, vorbim despre o bază imensă, de sute de milioane de fani.” Unul dintre argumentele pe care le-a avut pentru alegerea acestei direcţii de parteneriat a fost că „o bună parte din geekşi şi techies”, aşa cum se numesc între ei oamenii cu înclinaţii mai tehnice, sunt fani Ferrari. „Aceşti oameni, care sunt mai tehnici şi care sunt foarte importanţi pentru noi fiindcă ei sunt cei care iau deciziile în companie, în lumea de consumers, ei sunt principalii influenţatori. Ei, o bună parte dintre aceşti oameni sunt fani Formula 1 şi sunt chiar fani Ferrari - Ferrari având cel mai mare număr de fani dintre toţi producătorii auto care intră în Formula 1. Astfel, eu nu mă uit la această asociere ca la o filosofie de lux.”

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO