Business Hi-Tech

Ce recomandă Poliţia la cumpărăturile online: Nu plătiţi în avans bunuri comandate de la necunoscuţi

Ce recomandă Poliţia la cumpărăturile online: Nu...

Autor: Departamentul Social

24.12.2013, 15:57 391

O altă recomandare este aceea de a folosi un serviciu de curierat cu plata ramburs care permite deschiderea coletului la primire.

"Dacă vânzătorul îl presează pe cumpărător să încheie tranzacţia, acesta ar trebui să fie prudent. Dacă oferta este foarte tentantă, trebuie luată în considerare existenţa unor detalii care ar fi putut fi omise din anunţul de vânzare. În plus, în cazul unor nelămuriri, trebuie întrebat vânzătorul", mai spun poliţiştii, în setul de recomandări privind cumpărăturile online.

Oamenii legii au un sfat şi pentru ei care cumpără aşa-numitele produse "de firmă". În astfel de cazuri, spun poliţiştii, trebuie mers cu vânzătorul la un magazin autorizat, astfel încât să fie probată autenticitatea produsului cumpărat.

De asemenea, întâlnirea cu vânzătorul trebuie să aibă loc în zone publice, iar cumpărătorul poate fi însoţit de persoane în care are încredere.

Pentru cazurile în care plata produselor se face online, poliţia recomandă atenţie când se oferă detaliile cardului de credit sau debit pe internet. "Verificaţi întotdeauna dacă preluarea datelor se face prin protocol securizat (url-ul de tip https:// înseamnă protocol securizat, iar http:// e necriptat). Refuzaţi tranzacţia dacă vi se cere codul PIN. Este normal să vi se ceară codul CVV (format din 3 sau 4 cifre, inscripţionat pe card). Este mai sigur să folosiţi un card de debit dedicat tranzacţiilor on-line pe care să îl încărcaţi numai cu suma necesară achiziţiei", arată poliţiştii.

Un alt sfat este acela de a evitaţi firmele care nu afişează date de contact complete (adresă, telefon, cod unic de identificare fiscală etc.) şi care se rezumă la o simplă adresă de e-mail. "Este preferabil să cumpăraţi de la companii cunoscute sau cu care aţi mai avut anterior contacte comerciale şi despre care nu există comentarii negative ale altor clienţi pe forumuri ori pe site-urile de evaluare a serviciilor", spun oamenii legii, în acelaşi context.

Dacă bunurile sunt expediate din străinătate, cumpărătorii sunt sfătuiţi să fie atenţi la taxele poştale şi la alte costuri pe care comerciantul nu le afişează/calculează, cum ar fi taxe vamale sau TVA.

"Reţineţi că bunurile care sunt expediate din străinătate ajung la destinaţie într-un timp mai lung. Verificaţi timpul de livrare pentru fiecare tip de serviciu de expediere acceptat de comerciant, dacă se asigură urmărirea coletului pe durata transportului şi dacă se poate garanta o dată limită de livrare. Verificaţi politica respectivei companii de returnare a bunurilor care nu vă plac sau asupra cărora v-aţi răzgândit. Dacă vin din străinătate, s-ar putea ca taxa de returnare prin poştă să fie destul de mare", se mai precizează în setul de recomandări pentru cumpărături online.

Poliţiştii mai recomandă să fie cumpărate produse foarte scumpe de la companii din afara ţării doar poate fi verificată reputaţia acestora şi satisfacţia clienţilor. "Există site-uri independente care evaluează calitatea serviciilor şi 'liste negre' cu companiile care înşeală clienţii", adaugă poliţiştii.

O altă recomandare este de a imprima comanda, precum şi clauzele şi condiţiile ce apar pe site la momentul cumpărării, pentru situaţia în care ar exista vreo problemă mai târziu.

Poliţiştii precizează că fac toate aceste recomandări în condiţiile în care, cu ocazia sărbătorilor de iarnă, interesul pentru cumpărături este foarte mare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO