Business Hi-Tech

Ce spun primii romani care au "testat" televizorul 3D: "E mai tare ca la cinema! Numai sa nu ne doara capul” - galerie FOTO

Ce spun primii romani care au "testat" televizorul 3D: "E mai tare ca la cinema! Numai sa nu ne doara capul”
08.04.2010, 23:04 108

Primul televizor 3D care a ajuns pe rafturile magazinelor dinRomania, un LCD Full HD produs de LG care costa 2.000 de euro, areusit sa impresioneze audienta, care a privit fascinata cuochelarii speciali pe nas, cum masini de curse sau persnaje dedesen animat pareau ca sar din ecran pentru a vizita Media GalaxyBaneasa, magazinul unde este expus produsul.
"Uau! E mai tare ca la cinema. Senzatia este ca vin lucrurile pestetine", spune Adrian S., din Bucuresti, dupa ce s-a uitat timp decateva minute la filmul special de prezentare care ruleaza faraincetare pe televizor. "Iti vine sa pui mana pe chestiile de peecran", mai spune el, dupa care il auzi vorbind cu un prieten latelefon: "Bai, e, 2.000 de euro dar e super-tare". Cand incheieconvorbirea se declara increzator: "O sa se vanda in draci".
In multimea formata ad-hoc in jurul televizorului 3D - formata dinjurnalisti, simpli cumparatori, oficiali LG, Altex si de altecompanii implicate in organizarea lansarii, exclamatiile domina. Siuimirea. "E mai tare decat credeam". Sau "nu e scump cum maasteptam". "Imaginea este cu adevarat spectaculoasa", adaugaaltcineva, schitand un gest de aparare cand mai multe pietricele sifire de nispi par ca vor lovi audienta, atunci cand sunt aruncatein aer de o masina de curse care ia un viraj strans pe ecran.
In magazin sunt de altfel doi poli de interes, care au strans injurul lor multimea: televizorul 3D si oficialii LG si Altex.
Daca televizorul isi culege linistit exclamatiile surprinse aleaudientei, oficialii celor doua companii prezinta totusi prudentsituatia. Cristian Moanta, directorul de marketing al Altex,companie ale carei afaceri au cazut cu 50% anul trecut, spunedirect ca nu se asteapta ca acest televizor sa fie genul de produscare sa goleasca rafturile retailerului. "Avem un produs cu un pretsemnificativ si continut limitat", crede el.
Sorin Spinu, director de vanzari Home Entertaiment la LG Romania,este pe jumatate de acord cu partenerii de la Altex: "Nu pretuleste problema ci continutul", spune el atingand problema numarulunu pentru clienti. Nu exista in Romania emisiuni filmate in 3D(doar Pro TV a anuntat ca face teste cu tehnologia), iar cine vreasa traiasca acasa o experienta la fel de speciala ca la un cinema3D trebuie sa-si cumpere un player Blu Ray 3D si discuri speciale,cu filme proiectate special tridimensional.
La data lansarii, in Romania existau doar televizorul si playerul3D de la LG, dar niciun disc compatibil, inafara filmuletului deprezentare care ruleaza fara oprire pe ecran.
Daca LG si Altex au motive de ingrijorare in ce privestecontinutul, pe unii consumatori ii supara, la propriu altele. "N-amnimic dupa 5 minute, doar parca sunt un pic ametit", isiimpartaseste zgomotos Tudor, un alt bucurestean, impresiile. "Dardupa un sfert de ora cred ca te ia durerea de cap", adaugael.
Nu foarte multi romani vor avea insa de ce sa-si cumpere Algocalmindin cauza filmelor 3D, avand in vedere ca oficialii LG se asteaptaca vanzarile de televizoare cu tehnologie tridimensionala sa fieaproximativ egal cu numarul celor mai bogati romani: catevasute.
Dar aceasta nu pentru ca automat cei mai instariti romani isi vorcumpara televizorul 3D pentru a-si impresiona familia si prietenii.Tinta o reprezinta romanii care nu sunt neaparat miliardari ci ceicare au venituri peste medie si sunt si foarte pasionati detehnologie. "Ne adresam celor care isi doresc foarte mult sa aibain casa aceasta tehnologie", spune Cristian Moanta.
Cateva rafturi mai incolo, un cuplu de "simpli" consumatori,rataciti in mod curios intr-o joi dimineata la ora 11,00 intr-unmagazin de electronice si electrocasnice, isi face calculele. "Dacaun LCD Full HD 3D costa doar 2.000 de euro acum, e clar ca in saseluni o sa se ieftineasca si mai tare si LCD-urile astea maiieftine, HD-ready".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO