Business Hi-Tech

Cei mai puternici directori comerciali B2B din piaţa de comunicaţii, la ZF Mobilio ’16

Ovidiu Ghiman (primul din stânga) - director comercial business în cadrul Telekom România -, Florin Popa (în centru) - business to business director în cadrul Orange România - şi Valeriu Nistor - director enterprise business unit în cadrul Vodafone România - participă la ediţia cu numărul cinci a ZF Mobilio

Ovidiu Ghiman (primul din stânga) - director comercial business în cadrul Telekom România -, Florin Popa (în centru) - business to business director în cadrul Orange România - şi Valeriu Nistor - director enterprise business unit în cadrul Vodafone România - participă la ediţia cu numărul cinci a ZF Mobilio

Autor: Adrian Seceleanu

12.05.2016, 00:06 797
Ovidiu Ghiman - Telekom -, Florin Popa - Orange - şi Valeriu Nistor - Vodafone -, despre gradul de echipare al companiilor cu tehnologie şi soluţiile de creştere pe care le oferă operatorii pentru mediul de business.
 
Ovidiu Ghiman (Telekom), Florin Popa (Orange) şi Valeriu Nistor (Vodafone), cei mai puternici directori comerciali pe segmentul business de pe piaţa locală de comunicaţii, vor discuta luni, 16 mai, în cadrul celei de-a cincea ediţii a conferinţei Mobilio, organizată de Ziarul Financiar, despre gradul de echipare cu tehnologii a companiilor din România şi despre soluţiile de telecom şi hi-tech pe care le au în portofoliu pentru a-şi ajuta clienţii din mediul de business să-şi dezvolte afacerile. Discuţia cu cei trei directori din cadrul Orange, Telekom şi Vodafone - unii dintre cei mai experimentaţi de pe piaţa locală IT&C, care au o vedere de ansamblu asupra industriei locale şi asupra perspectivelor sale de dezvoltare - va avea în prim-plan două teme principale: situaţia actuală a dotării cu noi tehnologii şi soluţii hi-tech a companiilor din România; ce soluţii hi-tech / tehnologii oferă operatorii de telecom companiilor pentru a-şi creşte businessul.
 
Panelul în cadrul căruia sunt invitaţi Ovidiu Ghiman, Florin Popa şi Valeriu Nistor îşi propune să aducă în prim-plan informaţiile care să le permită participanţilor să definească, în primul rând, care este gradul de dezvoltare a pieţei locale din punctul de vedere al adopţiei noilor tehnologii în mediul de business.
 
 
Câteva dintre întrebările de bază la care aşteptăm răspunsuri sunt: care este gradul actual de echipare cu smartphone-uri a companiilor? Care este în prezent gradul de utilizare a serviciilor de internet mobil de către companii? Cum arată datele din România privind gradul de echipare cu smartphone-uri şi în legătură cu utilizarea serviciilor de date mobile în raport cu alte ţări din regiune şi cu pieţele occidentale?
 
A acccelerat creşterea pe aceste două segmente în ultimii ani? Cum a fost prima parte a anului din acest punct de vedere? Care sunt perspectivele de creştere în următorii ani pentru aceste două segmente?
 
Dincolo de aceste informaţii “de bază” discuţia îşi propună să aducă în prim plan date care să arate în ce măsură smartphone-urile, tabletele - gadgeturile în general şi serviciile de internet sunt utilizate de companii pentru a accelera creşterea şi pentru eficientizarea operaţiunilor.
 
Printre întrebările la care căutăm răspunsuri în cadrul acestui panel se numără: Au existat mişcări, să le spunem îndrăzneţe, în acest spaţiu - companii care să fi achiziţionat sute, mii de smartphone-uri, tablete cu net mobil pentru angajaţi şi dacă da din ce industrii au fost companiile şi care a fost scopul acestor achiziţii? Dincolo de ofertele “clasice” de smartphone / tableta plus net mobil şi voce fixă / net fix în ce măsură sunt companiile interesate şi de achiziţiia serviciilor, soluţiilor, pachetelor suplimentare din oferta operatorilor - office în cloud, acces la cloud, servere virtuale, M2M, monitorizare GPS, aplicaţii pentru oameni de vânzări etc.? Cât la sută dintre companii cumpără strict pachete “clasice” de servicii de comunicaţii şi ce procent dintre ele sunt interesate şi de ofertele mai avansate, sofisiticate? Cum va evolua acest raport între cele două categiorii de clienţi în următorii ani?
 
O temă care va fi abordată în cadrul discuţiei va fi şi în ce măsură percep companiile operatorii de telecom drept un furnizor capabil să ofere mai mult decât smartphone-uri şi tablete la preţ mic în rate şi acces la net şi servicii de voce - respectiv dacă îi percep drept nişte jucători competenţi pe piaţa de soluţii IT, de integrare de proiecte. Întrebarea este una importantă în contextul în care în ultimii ani mai mulţi jucători de pe piaţa de soluţii de integrare IT&C experimentează diferite probleme (insolvenţă), care le-au influenţat capacitatea de a implementa proiecte.
 
Alte teme care vor fi abordate în cadrul panelului sunt: Care sunt în prezent cele mai utilizate soluţii hi-tech livrate companiilor de catre operatorii de telecom? Care sunt soluţiile din portofoliu care pot aduce creşteri rapide / reduceri de costuri / o eficienţă crescută a businessului?