Business Hi-Tech

Cel.ro: Cautam mai mult know-how in retail decat o simpla investitie financiara

Cel.ro: Cautam mai mult know-how in retail decat o simpla investitie financiara

Vanzarile din retailul IT&C s-au prabusit inca din ultimul trimestru al anului trecut. Cererea din anii trecuti a devenit istorie

26.05.2009, 18:49 111

Corsar Grup, compania care administreaza magazinul online cel.ro, estimeaza ca un succes al negocierilor de vanzare cu fondul de investitii RAEF ar aduce companiei atat know-how pentru dezvoltare, cat si fonduri pentru deschiderea unor show-room-uri, considerate esentiale pentru dezvoltarea business-ului.

"Mergem pe ideea ca un partener de talia RAEF, cu o experienta vasta in bussiness, si care a reusit sa aduca DOMO la ceea ce este astazi, poate sa ne furnizeze know how-ul necesar pentru a ne crea cel mai eficient bussines si a ne ajuta sa gasim caile de reducere a decalajului dintre noi si eMag", a declarat pentru ZF Tiberiu Pop, directorul executiv al cel.ro. "O parte din fonduri se pot duce pe deschiderea de showroom-uri in cateva puncte strategice din tara, pe aducerea de oameni cu experienta si viziune in firma, cat si pe capital de lucru care sa ne asigure o putere mai mare de negociere cu furnizorii", adauga el.
Pop sustine ca magazinul "nu este in impas", astfel ca cel.ro ar putea func-tiona in continuare si fara a atrage un investitor.
"Functionam foarte bine si asa cum suntem (...). In momentul de fata online-ul este singura piata care nu este in scadere, fiind mediul optim de comercializare a produselor IT&C. S-a dovedit ca marjele mici cu care se lucreaza in IT nu se pot intelege foarte bine cu cheltuielile enorme pe care le au retailerii offline cu chiriile, angajatii, stocurile", spune Tiberiu Pop.
Oficialul cel.ro sustine, pe de alta parte, ca piata va continua sa se schimbe, pe fonul declinului puternic al vanzarilor astfel incat evlauarea unei companii nu poate fi valabila decat pentru o perioada scurta de timp. "Anul curent va aduce o modificare in modul in care se vinde IT&C. Orice evaluare facuta in momentul de fata credem ca nu poate fi realista decat o perioada scurta de timp. Pentru o evaluare cat mai corecta trebuie sa fie luati in calcul atat indicii financiari, pozitia in piata, cat si conjunctura actuala a pietei. Toti retailerii au mers pe credit, bazandu-se pe cresterea pietei pentru a-si acoperi pierderile si dobanda bancii. Piata nu mai creste, din contra, iar bancile nu pot reesalona la nesfarsit creditele. Credem ca urmatoarele luni ne vor aduce alte executari silite, asemenea Ktech", conchide Pop. Cel.ro are asteptari mai rezervate in ceea ce priveste evolutia afacerilor anul acesta, compania anticipand un avans de doar 10% al rulajului, la 11 mil. euro.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO