Business Hi-Tech

Cel.ro si-a ratat tinta de afaceri cu 2 mil. euro din cauza lunii noiembrie

Cel.ro si-a ratat tinta de afaceri cu 2 mil. euro din cauza lunii noiembrie

Perioada de sarbatori a adus venituri mai mici, consumatorii orientandu-se spre produse mai ieftine, cum ar fi rame foto digitale, MP3 playere sau camere foto, spun reprezentantii Cel.ro

05.03.2009, 19:02 194

Cel.ro, al doilea magazin de comert online de pe piata locala, a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 10 mil. euro in 2008, sub obiectivul initial de 12 mil. euro, care a fost revizuit in scadere cu 3 mil. euro la finele anului trecut.

"Luna noiembrie a fost pentru noi foarte slaba. Iar in decembrie, desi am avut un volum foarte mare de vanzari, consumatorii s-au orientat spre produse ieftine, cum ar fi rame foto digitale, MP3 pla-yere sau camere foto, astfel ca veniturile nu au fost spectaculoase", a de-clarat pentru ZF Tiberiu Pop, directorul executiv al companiei Corsar Grup, care administreaza magazinul online Cel.ro.
"De la jumatatea lunii decembrie am lucrat la capacitate maxima, dar, din pacate, nu am reusit sa acoperim toate comenzile, din cauza ca numarul acestora era dublu fata de o zi normala", a adaugat Pop. Cel.ro a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 3 mil. euro in primul semestru al anului 2008, iar rulajul aproape s-a triplat la 8 mil. euro in primele noua luni din 2008, ca urmare a evolutiei puternice din lunile de vara.
Pop spune ca efectele crizei economice s-au facut simtite incepand cu luna ianuarie, pe fondul cresterii cursului de schimb leu/euro, dar si din cauza epuizarii stocurilor vechi de produse.
"Calculat in euro, vanzarile in luna ianuarie au scazut cu aproximativ 10% fata de aceeasi perioada din 2008, in timp ce valoarea medie a facturilor incasate s-a depreciat cu 20%."
Februarie 2009 a inregistrat o evolutie comparabila cu 2008, desi numarul total de comenzi a crescut usor, mai spune Pop, care a precizat ca si de aceasta data consumatorii au preferat produse mai ieftine, cu un raport utilitate/ pret cat mai mare. Magazinul online are asteptari mai rezervate in ceea ce priveste evolutia afacerilor anul acesta, anticipand un avans de doar 10% al rulajului.
"Daca lucrurile vor merge si mai departe cum au mers in primele doua luni, speram sa ajungem la 11 mil. euro, dar asteptam cu teama urmatoarele luni, atunci cand efectele crizei se vor accentua", a declarat Pop.
Reprezentantul Corsar Grup estimeaza ca piata online va inregistrat o usoara crestere anul acesta, in timp ce piata totala IT va scadea. Pop nu se asteapta la fuziuni importante pe sectorul retailerilor online, ci mai degraba in randul furnizorilor. "Majoritatea firmelor care inca nu se tin pe picioare singure sau care au costuri mari de operare vor prefera sa vanda, daca vor avea cui. Nu cred momentan ca vom vedea fuziuni in online. Mult mai afectati de criza ar trebui sa fie furnizorii nostri, unde asteptam cateva falimente sau preluari, cum a fost cazul RHS/ProCA."
Aproximativ 30 de angajati lucreaza in cadrul magazinului online Cel.ro, iar Pop a precizat ca numarul acestora s-a mentinut constant pe parcusul anului trecut.
Compania nu a oferit detalii privind nivelul profitului net.
Potrivit datelor Ministerului Finantelor, Corsar Grup a raportat in 2007 un castig net de aproape 300.000 de euro, la o cifra de afaceri de 6,98 mil. euro.
Pop a precizat anterior ca retailerul lucreaza cu o marja de 3%, care reprezinta media generala pe acest segment de piata.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO