Business Hi-Tech

Cele 4 trenduri tehnologice care vor defini banking-ul în 2020: Inteligenţă artificială, sisteme de tip cloud, securitate cibernetică şi lean banking

Cele 4 trenduri tehnologice care vor defini banking-ul în 2020: Inteligenţă artificială, sisteme de tip cloud, securitate cibernetică şi lean banking

Autor: Eduard Ivanovici

16.02.2020, 08:02 709

2019 a fost un an încărcat pentru sectorul de banking. În ciuda numărului mare de provocări cu care se confruntă instituţiile financiare în anii care urmează, ne aflăm fără îndoială într-o perioadă interesantă pentru banking. Anul acesta, băncile vor trebui să investească în tehnologii precum inteligenţă artificială, computerizare de tip cloud, securitate digitală şi video banking dacă vor dori să se bucure de beneficii în anii care urmează.

Top 4 trenduri tehnologice care vor defini banking-ul în 2020, potrivit Global Banking and Finance Review:

Un banking mai inteligent cu AI

Inteligenţa artificială (AI) a avut deja un impact major asupra sectorului bancar. Potrivit unor estimări ale firmei de analiză IDC, industria bancara a cheltuit la nivel global 5 miliarde de dolari în 2019 pe sisteme AI. IDC prezice că, până în 2023, industria globală va cheltui 97,9 miliarde de dolari, ceea ce face din AI una dintre cele mai dezbătute tehnologii de anul acesta. Astfel, dacă o companie majoră doreşte să rămână relevantă, trebuie să investească în AI.

Unul dintre principalele motive pentru care AI-ul este atât de tentant este aplicabilitatea. Sistemele de inteligenţă artificială pot fi folosite pentru o înţelegere mai complexă a nevoilor clienţilor, pot furniza servicii personalizate şi pot automatiza mai multe servicii îndreptate direct spre clienţi. AI-ul poate fi utilizat în analiza Big Data şi este capabil să studieze datele băncilor pentru a identifica trenduri în comportamentul utilizatorilor.

Băncile vor beneficia de pe urma sistemelor de cloud

Computerizarea de tip cloud este o altă forţă în plină ascensiune a banking-ului actual. Tranziţia către sistemele de cloud poate fi mai avantajoasă, păstrând costurile de infrastructură la niveluri rezonabile şi stimulând capacitatea de adaptare pe plan tehnologic. În plus, cloud-ul poate prezenta un avantaj prin felul în care băncile îşi analizează mai uşor datele.

Sistemele tip cloud şi edge computing permit organizaţiilor să renunţe la procesarea datelor prin intermediul unei locaţii centrale, procesând astfel la distanţe mai accesibile, ceea ce va face procesul în sine mai rapid, scurtând timpul de răspuns din cadrul sistemelor de analiză.

Liderii din business vor lua mai în serios securitatea cibernetică

În 2020, organizaţiile financiare trebuie să fie conştiente de gama largă de ameninţări, incluzând aici activităţile virtuale, de la potenţiale atacuri malware la furturi de identitate. Într-o lume digitalizată tot mai mult şi care renunţă treptat la cash, securitatea cibernetică este cu adevărat vitală. În această privinţă, AI-ul şi cloud-ul pot fi folosite pentru a îmbunătăţi sistemele de detectare şi prevenire a unor astfel de activităţi.

Răspândirea lean banking-ului

Principiile „lean” pot fi aplicate în sistemul bancar prin îmbunătăţirea creditelor, reducerea pierderilor şi crearea unei culturi organizaţionale în continuă creştere. Astfel, clienţii se vor îndrepta în mod constant spre utilizarea serviciilor mobile de banking, cu servicii în plină dezvoltare ca video banking-ul, sucursalele clasice urmând să fie văzute ca o ultimă variantă la care vor apela majoritatea clienţilor în anii care urmează.

Totuşi, sucursalele continuă să fie principalul loc unde vor merge clienţii care pun preţ pe securitatea pe care o oferă interacţiunea cu o persoană reală. În consecinţă, 2020 poate fi anul în care companiile financiare îşi vor regândi modul în care se prezintă formatul băncilor clasice.

 
AFACERI DE LA ZERO